سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
دوشنبه 101 مهر 25 :: 8:10 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

فرید رفیق زکریا اصالتا هندی و ساکن آمریکاست که از شاگردان ساموئل هانتینگتون است که نظریه های متعددی در زمینه علوم سیاسی و اجتماعی و نیز آینده پژوهی دارد.جهان بعد از آمریکا و آینده? آزادی دو کتاب مشهور اوست که این دیدگاه را در آنها منقح نموده است. او چشم‌انداز روشنی را از آینده? پرشکوه دمکراسی و آزادی و همچنین اوج کشورهای نوظهور دیگر به همراه آمریکا ارائه می‌دهد.زکریا یک مسلمان سکولار است که خود را غیر عمل‌گرا توصیف می‌کند. او اظهار داشته: دیدگاه من در مورد ایمان پیچیده است - جایی بین خداپرستی و تجاهل گرایی یا ندانم‌گرایی قرار دارم، اما از نظر دیدگاه کاملاً سکولار هستم. همسر سابق او مسیحی بود و سه فرزندش مسلمان نشده اند. این نوشتار تکمیل خواهد شد.




موضوع مطلب : فرید زکریا, آینده پژوهی, اسلام, شیعه, آخر الزمان
چهارشنبه 101 مهر 6 :: 1:8 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

نسخ عقلی یعنی تغییر و منسوخ شدن احکام به مقتضای برداشتهای عصری و به تناسب نگاه عقلانی که سخن خطایی است. زیرا احکام دین هم ثابت دارند و هم متغییر و نیز اینکه چیزی به غیر از نصوص دینی، آنها را منسوخ کند، پذیرفته نیست. نیز مقدمات و مبانی این نظریه، عرفی بودن خاص زبان دین و قرآن است که یعنی تاریخمند بودن آن و اینکه بر اساس فهم عرب عصر نزول بوده و به فراخور زمان باید تغییر کند که با جاودانگی و جامعیت و شمول قرآن و همه زمانی و همه مکانی بودن آن تعارض دارد.




موضوع مطلب : نسخ عقلی, نقد, عرفی, زبان, قرآن, دین, احکام

ظاهرا یک دختر یا خانمی در رادیو وقتی از او سوال می کنند که الگوی تو کیست می گوید اوشین. بعد امام خمینی مساله را می شنود و سریعا مسئولان را توبیخ می کند. روزنامه کیهان آورده است:

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

شنبه 101 مهر 2 :: 5:16 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

با توجه به دو درس اصول فقه 2 و 5 در این ترم، منابع زیر را با عنوان جزوه استاد می توانید دانلود کنید:

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :