سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
پنج شنبه 93 آبان 22 :: 2:59 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

دومین محفل انس با قرآن عاشورایی  کانون فرهنگی تربیتی شهید آیت ا.. سعیدی با همکاری دبیرستان شاهد صاحب الزمان قم در صبح روز چهارشنبه 21/8/93 در محل نمازخانه دبیرستان مذکور برگزار گردید.

این مراسم که با حضور پرشور دانش آموزان ، دبیران، همراه بود ، ریاست اداره آموزش پرورش ناحیه 4 جناب آقای علی فیض و معاونت پرورشی ناحیه جناب آقای سید مرتضی موسوی نژاد و کارشناسان اداره کل و اداره ناحیه حضور داشتند. قاریان ارزشمند کشور مدعو جناب استاد  کامران اویسی و جناب استاد  مسعود سیاف زاده به تلاوت زیبایی از کلام الله مجیدپرداختند.  در ادامه جناب آقای استادان محمد تقی خان و محمد نقی خان از کشور پاکستان برنامه حفظ خود با رویکردی خاص به اجرا در آوردند که مورد توجه حضار قرار گرفت.قرائت قران از ذهن حضار ازشاهکار های محمد تقی خان در این مراسم بود.

 

 

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...ادامه مطلب...




موضوع مطلب : اطلاعیه, کامران اویسی, قاری, قرآن, کانون, سعیدی, پاکستان
چهارشنبه 93 آبان 7 :: 12:3 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی
ستاد دانشکده تفسیر و معارف قرآن:
زیارت عاشورا حدیث قدسی و دارای سند معتبر است
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 14:32
کد مطلب: 3406
 
زیارت عاشورا حدیث قدسی و دارای سند معتبر است
 
به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از قم ، حجت الاسلام و المسلمین کامران اویسی یکی از اساتید دانشکده تفسیر و معارف قرآن در مراسم عزاداری روز سوم محرم در جمع دانشجویان این دانشکده بیان کرد : زیارت عاشورا حدیث قدسی و دارای سند معتبر است.
حجت الاسلام اویسی اظهار کرد: مصدر اصلی زیارت عاشورا ، دو کتاب معتبر ؛ یعنی کامل الزیارات تألیف جعفر بن محمد بن قولویه قمی و مصباح المتهجد شیخ طوسی رضوان الله است . شیخ طوسی این زیارت را در کتاب مختصر المصباح که خلاصه مصباح المتهجد است نیز آورده است. پس معلوم می شود که زیارت عاشورا اهمیت زیادی داشته است که در خلاصه کتابش هم آن را آورده است.
استاد دانشکده تفسیر و معارف قرآن افزود: بسیاری از علمای بزرگ صحت سند زیارت عاشورا را تأیید کرده اند و اخیراً نیز آیت الله شبیری زنجانی با دلایلی صحت سند آن را اثبات کرده اند که برای اطلاع می توان به پایگاه اینترنتی ایشان مراجعه کرد.
دانشجوی مقطع دکتری دانشکده تفسیر و معارف قرآن قم در ادامه بیان کرد : زیارت عاشورا حدیث قدسی است و امام باقر علیه السلام آن را به صورت سلسله وار از اجدادش نقل کرده است و در نهایت سند به رسول خدا (ص) می رسد که می فرمایند این حدیث را از حضرت جبرئیل و جبرئیل از جانب خدای متعال نقل کرده است.
حجت الاسلام اویسی با بیان برخی از تأییدات غیبی برای زیارت عاشورا خاطر نشان کرد : علاوه بر این ها که مؤید زیارت عاشورایند، سندی که در کتاب مصباح المتهجد برای آن ذکر شده است، سندی صحیح است.



موضوع مطلب : امام حسین, عاشورا, اویسی, سند, علوم قرآن, سخنرانی, زیارت, محرم, حجت الاسلام, استاد, دکتر, کامران, دانشجو, دانسکده