سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
چهارشنبه 92 شهریور 27 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

سلام جدیدا یک مناظره علمی مختصر با دو تن از برادران اهل سنت داشتم که به سبب شهادت شیخ شحاته بود زیرا آنها که احتمالا سلفی بودند او را سگ خواندند و خیلی به شیعه فحش دادند. زندیق و کافر خواندند. بنده علت لعن کردن  یا به قول آنها سبّ برخی صحابه را برایشان گفتم که به خاطر ظلمی بود که انجام دادند و .. دلائل قرآنی آوردم و یک حدیث معروف الحق مع علی و ... از کتب اهل سنه اما تعصبشان زیاد است و اساسا ملحدانه با من سخن می گفتند هر چه در مناظرات سلام می دادم جواب نمی داند و مرا زندیق کافر می خواندند که نجس است و ..

ای طلاب عزیز ای دانشجویان محترم شیعه مظلوم را دریابید. آنچنان امام زمان را مسخره می کردند و علّت غایب بودنش را می خواستند که بنده برخی حکمت های غیبت را گفتم اما آنها در جواب شهادت حضرت زهرا را انکار کرده و بر ازدواج پیامبر با دختران خلیفه اول و دوم استناد می کردند که اگر ظالم بودند چرا با آنها ازدواج کردند و ..

لذا  دوستان عزیز را متوجه می کنم که بیشتر مطالعه کرده و شبهات سلفی ها که اعم از وهابیت و نواصب و برخی از اهل سنت قرآنیونی هستند را یاد بگیرند و جواب دهند.

متاسفانه برخی از دانشمندان اسلامی شیعی ما که از اعلام هستند در ماهواره حرفهایی زدند برای تقریب که در این مناظرات علیه شیعه بر من کوباندند. تقریب خوب است اما سخن پخته تر باشد مثلا آن آقا گفته بود که اهل سنت اهل بیت را از شیعه بیشتر دوست دارند. و این چماق شده بود یا گفته بود که بیشتر روایات شیعه اسرائیلیات است و من هر روایتی حتی از کتب عامه می گفتم او می گفت فلان عالم شما که روایات را اسرائیلی خوانده و فقط باید از قرآن بدست اوریم که حکم چیست؟ گفتم خوب رکعات نماز کجای قرآن است؟ تعداد طواف کجای قرآن است پس به روایات نیاز داریم اما او چون به نفعش نبود قبول نکرد. در اخر هم شیعه را محصول ازدواج متعه خواندند و چون خلیفه دومشان آنرا حرام کرده است تمامی شیعیان را زنا زاده و به قول خودشان قحبه گفتند.

برادران شیعه را از خرافاتی که دامنگیرش است پاک کنیم به حرف چهارتا فیلسوف که تخصصی در حدیث و قرآن ندارند گوش ندهیم فرزندانمان را واکسینه کنیم یعنی دست کسانی بدهیم که اعتقاد صحیح دارند تا انها را تربیت کنند هرکس حرف اهل بیت را گفت او ملاک است. حوادث واقعه شروع شده است. فارجعوا الی رواة احادیثنا که فقها روات احادیث را کسی می دانند که فقه الحدیث و درایة الحدیث و رجال و علم الحدیث و خلاصه  اجتهاد از حدیث را بلد باشد نه هر کسی که حدیث بخواند. به فقها مراجعه کنید به محدثین فقیه و فقیهان محدث که نایابند مراجعه کنید. امام زمان را با اصلاح عقائد بچه های شیعه و حفظ عقایدشان یاری کنیم. دعای برای ظهورش کنیم تا شماتت انها را نشنویم. مسخره مان نکنند. او بیاید و خود را نشان دهد خود را ثابت کند تا آنان نیز ازجهلشان بیرون آیند و با عقیده صحیح پیش خدا بروند.

اللهم عجل لولیک الفرج.




موضوع مطلب : مناظره, اطلاعیه, اهل سنت, سلفیه, وهابیت, شیعه, امام زمان, قران, حدیث, متعه
جمعه 92 شهریور 15 :: 11:22 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

در یکی از بحثهایی که داشتم به یکی از اساتید خود ایرادی غیر علمی گرفتم که درباره نظریه ایشان درباره عرفی بودن کلام قرآن بود. اصلاحیه ای بر مطلبم دارم.

 1- در آنجا بدون اینکه ایراد های نظریه را بگویم به صورت خیلی کلی و بر پایه سخن برخی اساتید دیگر و با تکیه و اعتماد بر سخنان انان نظریه استاد نظریه پرداز را رد کردم.

2- در دو عبارت به ایشان تلویحا و ناخواسته توهین شده بود که عبارت بود از مظلوم نمایی و تشبث به هر گیاه و علفی برای غرق نشدن.

 3- مطالع علمی زیادی در مورد زبان قران و تالی فاسدهای مطرح شده چون انکار اعجاز علمی قران و کم شدن روز به روز فصاحت قران نسبت به دوران نزول و کمرنگ شدن نقش تفسیری معصومین دارد که پس از مطالعه باید ارائه و حل آنها از استاد خواسته شود. اما در آن پست نوشته شده به صورت کلی گفته شده بود که تالی فاسدهایی دارد.

4- در قسمتی گفته شده بود که ایشان نظریه اش را از برخی مستشرقان گرفته است. منظور این بود که شباهتهایی به نظریه برخی مستشرقان دارد و حتی یک از دانشمندان سنس مانند حامد ابو زید و برخی معتقدان به هرمونوتیک نیز می توانند نظریه استاد نظریه پرداز را با تفاوت هایی ارائه دهند. اینها البته بر فرض این است که ارائه دهند اما نظریه استاد با تقریری که استاد نظریه پرداز کرده است به نوبه خود جدید است. گرچه افرادی مثل میرزای قمی در خطابات شفاهی قائلند که فقط مقصودین به افهام که در زمان نزول آیات بودند مخاطب قران هستند. یعنی حتی دایره را از نظریه استاد مذکور نیز تنگ تر کرده است. یعنی اگر مثلا پیامبر در جلسه ای آیه یا روایتی گفتند فقط افراد حاضر مقصود به افهام هستند نه غائبین و نه معدومین که البته آخوند خراسانی در کفایه جواب داده است.

5- با توجه به مطالب گفته شده و به سبب احتراز از شائبه ی توهین به یکی از استادان خودم و اینکه ایشان واقعا در برهه ای مظلوم واقع شده اند. تمام پستهای مربوطه حذف شد. ان شاالله پست های سلسله واری به بررسی نظریه ایشان می پردازم که بسیار قبول و عدم قبول آن در مبانی تفسیر و علوم قرآن و حتی علوم حدیث و بلکه کل علوم اسلامی و اعتقاد یک مسلمان یا حتی غیر مسلمان تاثیر می گذارد.

 6- شگفت از مسئولین کرسی های نظریه پردازی یا فضلا و علمایی که دوست دارند نشاط علمی حداقل در جوامع حوزوی و دانشگاهی و کنفرانسها و نشست ها و همایشها وجو داشته باشد اما اجازه عرضه چنین نظریه هایی نمی دهند. اجازه دهید شخص نظریه پرداز حرفش را ارائه دهد سپس نقد کنید. شاید گمان می کنند کارهای مهم تری هست یا نظریه های مهم تری هست یا خیال می کنند نباید به این نظریه های به قول برخی سخیف - که من قبول ندارم زیرا بسیار مبنایی است- اهمیت داد. یا به گونه ای نوعی باند بازی نظیه پردازی وجود دارد که این احتمال خیلی ضعیف است.

7- من از استاد نظریه پرداز می خواهم از انجا که ایشان در چندین نشره علمی دست دارند ترتیبی بدهند که اگر نقدها علمی و پر ثمر باشد هم نظریه خود را انتشار دهند هم نقد ها را یا در چاپ بعدی کتاب خود نقدها را نیز چاپ کنند و جواب دهند.

8- استاد فردی است که دوست دارد تا این نظریه با به نقد کشیده شدن پخته شود لذا از ایشان می خواهم ترتیبی اتخاذ کنند تا تمامی مطالب ایشان اعم از جزوه کتاب مقاله همایش و مصاحبه و .. به دست افرادی چون بنده برسد.

9- خداوند ایشان و ما را در نقد علمی واقعی موفق بدارد.




موضوع مطلب : نقد, اصلاحیه, عرفی بودن زبان قرآن
چهارشنبه 92 شهریور 13 :: 8:39 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

سلام جواب آزمون دکتری امد و بنده در رشته تفسر تطبیقی دانشگاه علوم و معارف قران کریم قبول شدم. 




موضوع مطلب :
یکشنبه 92 شهریور 3 :: 7:29 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

سلام تلاوتی از آقای استاد کامران اویسی از سوره اعلی کوتاه که نغمه ای از محمود شحات و شعشاعی ومحمودرمضان  وحکیم عمران  در آن استفاده شده است: البته تلاوت مذکور در حین خستگی صوتی پس از تدریس کلاس های قرآن خوانده شده است.

لینک دانلود:

http://uplod.ir/iomhwx3zamu3/sharivar_ala_khane_3-6-92.mp3.htm
 

حجم: 4 مگابایت امپیتری




موضوع مطلب : کامران اویسی, قرائت, دانلود, تلاوت, استاد اویسی, حجت الاسلام اویسی, صوت و لحن, اعلی, سوره اعلی