سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
جمعه 91 شهریور 31 :: 11:18 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

در مورد استخاره با قرآن  چند روش در کتب و روایات ذکر شده است. معروفترین آن ها در کتاب فتح الابواب علی بن طاوس به نقل از شیخ مستغفری نقل شده و در آخر آن آمده که این روش از رسول خدا (ص) نیز وارد شده است.

توضیح: سه بار سوره توحید-سه صلوات- یکبار دعای: اللَّهُمَّ إِنِّی تَفَأَّلْتُ بِکِتَابِکَ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ فَأَرِنِی مِنْ کِتَابِکَ مَا هُوَ الْمَکْتُومُ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فِی غَیْبِک‏- سپس خط اول از جانب اول یعنی سمت راست را نگاه می کنی که جواب استخاره است. (ر.ک: فتح الابواب، ص 156).

در مورد استخاره با تسبیح نیز روشهایی مثل روش شیخ بهایی وارد شده اما الان معرف بین طلاب و علماء روش مرحوم آیت الله مرعشی نجفی است. ایشان در تشرفی که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را احتمالا درک کردند (یا حخود حضرت بوده چنانکه مشهور است یا از نمایندگانشان، در هر صورت از ناحیه حضرت و منسوب به ایشان این قضیه نقل شده است)، ابتدا3 صلوات- سپس 3 بار جمله : استخیر اللهَ برحمته خیَرَةً فی عافیةٍ. سپس قبضه ای از تسبیح را گرفته و می شماریم (معمولا دو به دو می شمارند تا تمام شود) اگر در پیاان دوتا ماند، بد است اگر یکی ماند دوباره برای ترک عملی که برایش استخاره اول را کردیم استخاره می کنیم اگر 2 بیایید یعنی ترک عمل بد است و انجام آن هم که دو آمده بود پس نتیجه خوب است اگر یک بیاید یعنی میانه است .( به کتاب هایی که زندگانی مرحوم مرعشی را نوشته اند مراجعه کنید.).




موضوع مطلب : قرآن, استخاره, تسبیح, دعا, تفأل

تلاوتی از استاد اویسی حفظه الله از سوره مبارکه انبیاء آیات 87 تا 88 بسیار کوتاه و کم حجم با فرمت ام پی تری جهت استفاده- ایآیه ابتدایی که تلاوت می شود یعنی 87 در رکعت اول نماز غفیله خوانده می شود و برای کسانی که مایلند نحوه قرائت صحیح آن را فرا گیرند این تلاوت زیبا را استماع نمایند.

جمعی از شاگردان معظم له در دانشگاه

 

 

                       

استاد قرآن کریم، حوزه و دانشگاه و مباحث اعتقادات مهدویت  شیطان پرستی و فرماسونری و احکام حجت الاسلام و المسلمین کامران اویسی حفظه الله که پس از تحصیلات دانشگاهی و خدمت سربازی وارد حوزه علمیه قم شدند و اکنون با کارشناسی ارشد دانشگاه قم و تحصیلات حوزوی به دانشجویان و دانش آموزان و طلاب و فرزندانشان آموزش های دینی می دهند.

 

لینک دانلود:http://uploadkon.ir/?file=kami-20691-kholase.mp3    

   




موضوع مطلب : اویسی, کامران اویسی, قرآن, قرائت, نماز, تلاوت, استاد اویسی, حجت الاسلام اویسی, غفیله, نماز غفیله, صوت, ام پی تری
دوشنبه 91 شهریور 27 :: 6:41 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

مدارس امین مدارسی است که مدیریت آن توسط یک روحانی متبحر و تحت اشراف حوزه علمیه اداره می شود. در استان قم و برخی استانهای دیگر مانند تهران و خوزستان و ... چندین مدرسه طرح امین وجود دارد. برنامه های فرهنگی خاص، پاسخ به شبهات، برگزاری نماز جماعت، اردو و ...از عمده فعالیتهای این مدارس است. دوستانی که تمایل دارند تا بیشتر از این مدارس بدانند به سایت مبلغان(معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه) یا منطقه و ناحیه آموزش پرورش نزدیک محل سکونتشان مراجعه کنند.

مدارس قرآنی آن مدارسی است که در شیفت مخالف خود تعدادی کلاس قرآن مانند حفظ و روخوانی و روانخوانی و تجوید و... برای دانش آموزان داوطلب برگزار می کنند. این مدارس هدف اصلیشان، پوشش دادن سخن مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است. این طرح در تمام مدارسی که مدیری توانمند دارند قابل اجراست. اولیاء محترم نیز می توانند از مدیر درخواست چنین برنامه ای کنند. در حال حاضر 5هزار نفر متخصص برای این امر در آموزش و پرورش جذب و سازماندهی شده اند. به همه فرهنگیان و حوزویان و قرآنیان برای طرح های چنین عظیم که بسیاری را هم اطلاع نداریم  خدا قوت می گوییم.در این وانفسای مکاتب مادی و عرفانهای نوظهور که فرزندان شیعه و مسلمان ما را به تاراج می برند، چنین فعالیتهایی که ذکر شد و نیز طرح نماز جماعت و سایت نماز دات آی آر که به صورت تخصصی برای نماز زیر نظر استاد قرائتی کار می کند و ده ها و صدها طرح موفق دیگر، هرچند کم است اما بینی شیطان را به خاک می مالد. امید است شیعیان مظلوم ایران و تمام جهان با مبارزه فرهنگی و مقاومت فرهنگی دینی سیاسی و اقتصادی چونان مسلمانان در شعب ابیطالب، را از دست ندهند و روز به روز صبر عبادی خود را بیشتر کنند تا به قوه الهی، ذخیره عالم مهدی صاحب زمان ظهور کنند. در روایتی از یکی از اساتید شنیدم که اگر حتی پیرزنی دلشکسته برای ظهور ایشان دعا کند، شاید خدا به سبب همان دعا، ظهور ایشان را مقرر فرماید و تقدیر کند و سپس امضا نماید. ان شاء الله باشیم و ظهورش را و بهشت خدا روی زمین و مدینه فاضله را ببینیم.




موضوع مطلب : امام زمان, شیعه, ظهور, مدارس, آموزشو ژرورش
یکشنبه 91 شهریور 26 :: 4:3 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

 

در این روزها که خبر پخش فیلم توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر (ص) شنیده می     شود، فرصت را غنیمت شمرده و در ظلّ پرتو قرآن کریم، از  آن حضرت ختمی مرتبت بیشتر   بدانیم:

مرحوم فیض کاشانی در تفسیر آیه إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ (قلم/4) حدیثی آورده اند: «إنّ اللّه أدّب نبیّه على محبّته ، فلمّا أکمل له الأدب. قال: إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ.(الأصفى فی تفسیرالقرآن، ج‏2، ص 1335).
 
ترجمه: خداوند متعال  پیامبرش را بر محبت خود ادب آموخت و زمانی که ادب ایشان به مرحله کمال رسید، خداوند فرمود: إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ.

مرحوم بحرانی در تفسیر خود ادامه حدیث را آورده که: پس از اینکه پیامبر بر محبت خدا ادبش تکمیل شد و خدا آن جمله (آیه 4 سوره قلم) را فرمود، امر دینش را به او تفویض کرد و فرمود: وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا، و قال: مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ،(آیات به ترتیب:حشر آیه 7 و نساء آیه 82)، سپس پیامبر نیز به علی تفویض نمود...(البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏2، ص 133).

علامه مجلسى رحمه اللّه شرح مفصلى در این حدیث عنوان نموده: بطور اجمال آنکه: تفویض معانى متعدد دارد    :

اول- تفویض در خلق و رزق و اماته و احیا. این، دو وجه احتمال دارد    :

1- آنکه پیغمبر و ائمه، بجا آورند این افعال را به قدرت و اراده خود، که ایشان خلق کنند و روزى دهند و بمیرانند و زنده کنند این، کفر صریح و محال‏ است به برهان عقل و نقل. 2- آنکه خداى تعالى این افعال را بجا آورد مقارن به اراده ایشان، مثل شق القمر و زنده کردن مرده و تقلیب عصا به مار و غیر آن از معجزات، که تمام به قدرت خدا واقع شود مقارن به اراده ایشان، به جهت ظهور صدق آنان، این ممتنع نیست، زیرا: وَ ما تَشاؤُنَ إِلَّا أَنْ یَشاءَ اللَّهُ.

دوم از معانى تفویض- تفویض در امر دین، و این هم دو احتمال دارد:

1- آنکه خدا تفویض نموده به پیغمبر و ائمه عموما، که حلال کنند آنچه را خواهند و حرام کنند آنچه را خواهند بدون وحى و الهام، یا تغییر دهند آنچه خدا وحى فرموده این باطل و خلاف حق و مردود است. 2- آنکه چون خدا خلق و کامل نمود پیغمبر خود را به حیثیتى که اختیار ننماید از امور چیزى را مگر آنچه موافق حق و صواب است و خلاف مشیت الهى در خاطرش خطور ننماید، بنابراین تفویض فرمود به او تعیین بعض امور را، مثل زیادى در رکعات فرائض و تعیین نوافل از نماز و روزه و غیر آن. به سبب اظهار شرف و بزرگوارى آن حضرت.

سوم از معانى تفویض- تفویض امور خلق به سوى ایشان از سیاست ایشان، و تکمیل و تعلیم و تأدیب ایشان. و امر فرموده مردم را به اطاعت ایشان، و آیات و اخبار و عقل دال است بر آن. و این معنى، مراد باشد از حدیث شریف.

و معانى دیگر تفویض بیان شده در مرآت العقول. به همین قدر اکتفا شد در این مقام، و لذا آن حضرت اموال خیبر را قسمت فرمود بر مسلمانان، و بر اهل خیبر منت نهاد که ایشان را به حال خود گذاشت، و بنو نضیر و بنو قینقاع را امر به جلاى وطن و بعضى از اموال را به آنها عطا نمود. و نسبت به بنو قریضه مردان ایشان را مقتول و زنان و اطفال آنها را اسیر و اموال آنها را میان مسلمانان قسمت نمود بر وفق مصلحت، چنانچه فرماید. )تفسیر اثنا عشری، ج‏13، ص96-97 )

 

در برخی روایات نیز آمده است که خلق عظیم یعنی دین عظیم  و اسلام. (ر.ک: البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏5، ص 455).

مرحوم طالقانی از همین آیه استفاده کرده و گفته که مقصود از سوره عبس-که در مورد عبوس شدن شخصی است که برخی او را شخص پیامبر دانسته اند- غیر از پیامبر اکرم است زیرا وی دارای خلق عظیم است و عبوس شدن به آن شکل که در سوره عبس آمده با خلق عظیم نمی سازد. از امام صادق هم روایت شده: درباره مردى از بنى امیه نازل شده که در حضور آن حضرت بوده که ناگاه ابن ام مکتوم آمد پس چون آن شخص اموى او را دید بدش آمد و خود را جمع کرد و از وى روى گرداند. پس از آن این داستان را خداوند در قرآن آورده و او را نکوهش کرده. (ر.ک: پرتوى از قرآن، ج‏3، ص 123).

بیضاوی از مفسرین اهل سنت نیز گفته است: این آیه یعنی که چیزهایی که دیگران نمی توانند تحمل کنند را تو تحمل می کنی [زیرا دارای خلق عظیمی هستی.](أنوار التنزیل و أسرار التأویل، ج‏5، ص 233).

برخی نیز گفته اند که مراد از خلق، قرآن است. (ر.ک: ترجمه و تفسیر  رهنما، ج‏4، ص 378).

نمونه ای از اخلاق نیکوی رسول الله (ص):یک روز آن بزرگوار از مدینه طیبه بیرون رفت و به یک اعرابى برخورد که بر سر چاه براى شتر خود آب میکشید. پیغمبر خدا به او فرمود: اجیر میخواهى که براى شتر تو آب بکشد؟ گفت: آرى. به هر دلوى سه خرما اجرت میدهم. رسول خدا راضى شد. یک دلو آب کشید، سه خرما اجرت گرفت. هنگامى که هشت دلو دیگر آب کشید طناب پاره شد و دلو بچاه افتاد. اعرابى پس از اینکه غضبناک شد جسارت نمود و سیلى بصورت مبارک رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلم زد! بعدا مبلغ بیست و چهاردهم به آن بزرگوار اجرت داد. پیامبر خدا دست مبارک خود را در میان چاه فرو برد و دلو را بیرون آورد! هنگامى که آن اعرابى این حلم و حسن خلق را از پیامبر خدا دید و فهمید که آن بزرگوار بر حق است رفت و کاردى را پیدا کرد و آن دستى را که به پیغمبر خدا جسارت کرده بود قطع نمود. سپس غش کرد و روى زمین افتاد!! کاروانى که از آن راه عبور مى‏کردند دیدند دست وى قطع شده و خودش غش کرده و افتاده است! آنان پیاده شدند و آب بصورتش پاشیدند. وقتى بهوش آمده به او گفتند: تو را چه شده؟ گفت: چون بصورت حضرت محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلم سیلى زده‏ام لذا میترسم: دچار عقوبت گردم!! سر انجام برخواست و دست قطع شده خود را بدست دیگر گرفت و متوجه رسول خدا گردید. وقتى رفت دید گروهى از اصحاب نشسته‏اند. اصحاب به وى گفتند: چه حاجتى دارى؟ گفت:
به پیامبر خدا حاجتى دارم. وقتى سلمان وى را بخانه فاطمه زهراء برد دید پیغمبر معظم اسلام صلّى اللّه علیه و آله و سلم نشسته و حسنین را روى زانوهاى مبارک خود نشانیده است
.
اعرابى عذر خواهى نمود. پیامبر اکرم به او فرمود: پس چرا دست خود را بریده‏اى!؟ گفت: من دستى را که بصورت شما سیلى بزند نمیخواهم. رسول خدا به وى فرمود: بیا اسلام اختیار کن، او گفت: اگر تو پیامبر بر حق هستى این دست بریده مرا شفا بده! پیغمبر خدا دست قطع شده‏اش را بجاى خود نهاد و فرمود: بسم اللّه الرحمن الرحیم. بعدا نفسى کشید و دست مبارک خود را بموضع قطع شده مالید. دست آن اعرابى بحالت اولیه برگشت و او اسلام آورد!! (تفسیر آسان، ج‏3، ص52-53)

 




موضوع مطلب : اسلام, تفسیر, فیلم, رسول الله, ژیامبر, خلق عظیم, اخلاق, تفاسیر, توهین