به یاد دوست آخرین مطالب
آرشیو وبلاگ
پنج شنبه 89 اردیبهشت 16 :: 4:9 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
انّما یخشی الله من عبادالعلماء
هرجا از بندگان صالح خدا ذکر و یادی شود و برکات آنجا نازل می شود.بندگانی که چند صباحی در این دنیای خاکی زیستند و دامن به خاکش الوده نساختند. اینان عاشقان راستین و مرواریهای درخشان و ارجمند الهی هستند که در صدف بی نام و نشان دل به عشق بازی با محبوب خویش خوش دارند .چه بسیار از این درهتی ثمین که در حیاتشان ناشناخته ملنده اند به عظمت و بزرگواری این مردان مرد و به قدم صدقشان بنگر تا ترس از وجودت رخت بر بندد و نور امید در دلت افروخته و گام هایت استوار شود، زندگی شان را مرور کن تا به تو نشان دهند که برای یک رهرو و تنها آنچه مهم است رفتن است و رفتن! نگاه کردن به چهره همیشه زنده این ستون های استوارزمین، فاصله را تا خدا گوشزد می کند و ورق زدن صفحات حیاتشان عزم و همت حرکت می دهد. نگاهشان نغمه ای را در گوش قلبت زمزمه می کند: که ای بلند نظر شاهباز سدره نشین نشیمن تو نه این کنج محنت آباد است معرفی الگوها و شخصیتهاى بزرگ مذهبى و فرمایشات آنان ، خود نیز انسان ساز است . رفتار و گفتار آن فرزانگان ابتداء با نفس خود که مقابله با شیطان درونى است و انقلاب را که همان تزکیه نفس است از خود شروع کردند و حقیقتا هم پیروز گشتند و فاتح تمام و کمال گردیدند. اگر کلمه اى گفتند اثر خود را بر جان انسان گذاشت و مى گذارد! امت مسلمان ، براى تربیت اسلامى نیازمند به نشان دادن الگوى تربیتى و ارائه قهرمان و نمونه است . لقد کان فى قصصهم عبرة لاءولى الاءلباب در سرگذشت و قصه هاى آنان عبرت و تجربه اى براى خردمندان است افرادى در یک موقعیت ویژه زمانى ، قدم در راهى مى گذارند و خود را در صف مشخصى جاى مى دهند و به نفع مکتبى قدم بر مى دارند، و تبلیغ مى کنند و ثابت قدم و استوار حتى تا پاى شهادت حاضر مى شوند که همه هستى خود را فدا مى کنند. آنها مصداق فرمایش امام على علیه السلام در دعاى کمیل هستند. به درگاه خداوند عرضه مى دارد: خدایا تو را به قداست و پاکیت و به بزرگترین نام ها و صفت هایت مى خوانم و مسئلت دارم که لحظه هاى مرا در شب و روز به یاد خویش آباد سازى و به خدمت خودت پیوسته گردانى و عملهایم را پذیرا باش تا آن که تمامى علمها و ذکرهایم یک ذکر شود و حال من همواره در خدمت تو باشد. اینک یکی دیگر ازبزرگان عرصه علم را به دوستان عزیز معرفی کنیم .
آیت الله میرزا مهدی اصفهانی
موضوع مطلب : پنج شنبه 89 اردیبهشت 16 :: 3:10 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
عالم ربانی ، فقیه صمدانی ، متاله قرآنی و استاد مکتب معارف اهل بیت علیهم السلام آیت الله حاج میرزا حسنعلی مروارید قدس سره ، هشتم شوال 1329 ق . در مشهد مقدس پا به عرصه حیات نهاد . پدرش حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا مروارید از عالمان وارسته مشهد بود و با عالم ربانی حاج شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی رابطه مودت و عقد اخوت داشت . جد مادری ایشان ، عالم ربانی و صاحب کرامات ، آیت الله حاج شیخ حسنعلی تهرانی ( م 1329 ق . ) است که از شاگردان برجسته مرجع بزرگ ، آیت الله میرزا محمدحسن شیرازی و از عالمان نامدار قرن 14 در مشهد مقدس بوده است . نام حسنعلی ، به یاد آن اسوه تقوا و نیز به احترام حاج شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی بر آیت الله مروارید نهاده شده است . آیت الله میرزا حسنعلی مروارید ، در سال 1337 ق . و در اوایل 9 سالگی پدر را از دست داد و مطابق وصیت پدر تحت نظارت دوست معتمد او حاج شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی ، و تربیت و تدبیر مادری وارسته و اهل تهجد (متوفای 1360 ش . ) قرار گرفت . پنج شنبه 89 اردیبهشت 16 :: 3:5 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
توصیه های اخلاقی آیت الله بهجت(ره) 1. دستورالعمل اول بسمه تعالی
و اگر بگویند کلمه ای می خواهیم که امّ الکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه دارین باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند. ادامه مطلب ... موضوع مطلب : پنج شنبه 89 اردیبهشت 16 :: 2:57 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
سخنان مهم آیت الله رضازاده در خصوص نزاع بین طرفداران مکتب تفکیک و فلسفه خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده در پایان درس خارج اصول خود ، مطالب مهمی را در خصوص نزاع بین طرفداران مکتب تفکیک و فلسفه ایراد کرد و اظهار داشت: آیت الله میلانی هم از فلاسفه قوی بود . به گزارش خبرگزاری رسا ، آیت الله حاج شیخ رجبعلی رضازاده در پایان درس خارج خود با اشاره به اینکه تلاش ما باید برای تقویت شیعه باشد ، گفت : درگیری و نزاع بین فلاسفه و مکتب تفکیک موجب تضعیف شیعه می شود و وظیفه ما این است که به هر دو گروه احترام بگذاریم . موضوع مطلب : شنبه 89 اردیبهشت 4 :: 6:24 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
با سلام به شما. مطلبی را از یکی از استادان نواندیش علوم قرآنی که خود را یک نظریه پرداز در زمینه عرفی بودن زبان قرآن یعنی مختص بودن به زمان پیامبر می داند. یعنی فقط عرب عصر نزول مورد خطاب قرآن است می آورم. که سوال وجوابی استبین دانشجو واستاد. فعلا جهت آشنایی ا تفکرات این استاد مطالبی را می آوریم در آینده به نقد آن می پردازیم.
به نام خدا و با سلام موضوع مطلب : تفسیری ازنور, آیه نور, همنشینی واگانی پیوندها لوگو آمار وبلاگ
|
||