سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
پنج شنبه 89 اردیبهشت 16 :: 4:9 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

انّما یخشی الله من عبادالعلماء

 

هرجا از بندگان صالح خدا ذکر و یادی شود و برکات آنجا نازل می شود.بندگانی که چند صباحی در این دنیای خاکی زیستند و دامن به خاکش الوده نساختند. اینان عاشقان راستین و مرواریهای درخشان و ارجمند الهی هستند که در صدف بی نام و نشان دل به عشق بازی با محبوب خویش خوش دارند .چه بسیار از این درهتی ثمین که در حیاتشان ناشناخته ملنده اند

به عظمت و بزرگواری این مردان مرد و به قدم صدقشان بنگر تا ترس از وجودت رخت بر بندد و نور امید در دلت افروخته و گام هایت استوار شود، زندگی شان را مرور کن تا به تو نشان دهند که برای یک رهرو و تنها آنچه مهم است رفتن است و رفتن!

نگاه کردن به چهره همیشه زنده این ستون های استوارزمین، فاصله را تا خدا گوشزد می کند و ورق زدن صفحات حیاتشان عزم و همت حرکت می دهد. نگاهشان نغمه ای را در گوش قلبت زمزمه می کند:

که ای بلند نظر شاهباز سدره نشین            نشیمن تو نه این کنج محنت آباد است

معرفی الگوها و شخصیتهاى بزرگ مذهبى و فرمایشات آنان ، خود نیز انسان ساز است .

رفتار و گفتار آن فرزانگان ابتداء با نفس خود که مقابله با شیطان درونى است و انقلاب را که همان تزکیه نفس است از خود شروع کردند و حقیقتا هم پیروز گشتند و فاتح تمام و کمال گردیدند. اگر کلمه اى گفتند اثر خود را بر جان انسان گذاشت و مى گذارد!

امت مسلمان ، براى تربیت اسلامى نیازمند به نشان دادن الگوى تربیتى و ارائه قهرمان و نمونه است .
بر ما است که خاطره و شرح حال مردان بزرگ و عالمان دین را که راهیان کوى طریقت هستند پاس بداریم که به قول قرآن کریم:

 لقد کان فى قصصهم عبرة لاءولى الاءلباب

 در سرگذشت و قصه هاى آنان عبرت و تجربه اى براى خردمندان است

افرادى در یک موقعیت ویژه زمانى ، قدم در راهى مى گذارند و خود را در صف مشخصى جاى مى دهند و به نفع مکتبى قدم بر مى دارند، و تبلیغ مى کنند و ثابت قدم و استوار حتى تا پاى شهادت حاضر مى شوند که همه هستى خود را فدا مى کنند. آنها مصداق فرمایش امام على علیه السلام در دعاى کمیل هستند.

به درگاه خداوند عرضه مى دارد:

 خدایا تو را به قداست و پاکیت و به بزرگترین نام ها و صفت هایت مى خوانم و مسئلت دارم که لحظه هاى مرا در شب و روز به یاد خویش آباد سازى و به خدمت خودت پیوسته گردانى و عملهایم را پذیرا باش تا آن که تمامى علمها و ذکرهایم یک ذکر شود و حال من همواره در خدمت تو باشد.

اینک  یکی دیگر ازبزرگان عرصه علم را به دوستان عزیز معرفی کنیم .

  

 آیت الله میرزا مهدی اصفهانی

 




موضوع مطلب :