سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
یادداشت ثابت - شنبه 98 آذر 10 :: 7:46 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

با سلام خدمت دانشجویان عزیز، موضوعاتی بنده به نظرم رسیده که دانشجویان رشته معارف قرآن و حدیث می توانند یکی از آنها را بعد از موافقت بنده به گروه پیشنهاد دهند. 

این موضوعات دارای مالکیت معنوی است و چون مطالعه شده استخراج شده و شرعا و قانونا نباید اگر این موضوعات را می پذیرید، شخص دیگری را به عنوان استاد راهنما بپذیرید. در صورت تغییر استاد راهنما توسط دانشگاه، می توانید با پر کردن یک برگه دوباره استاد راهنمای مورد نظر خود را پیشنهاد دهید که معمولا تصویب می شود. پیشنهاد استاد مشاور نیز باید با هماهنگی بنده باشد. نیز باید دانشجو خود را ملزم کند تا تمامی نکاتی که در نوشته مرتبط با پایان نامه ها در این سایت قرار داده شده را رعایت کند.

سبک اینجانب در راهنمایی روش بازگذاری دست نویسنده (دانشجو) در تالیف است. یعنی پس از تصویب موضوع و سپس آمدن حکم استاد راهنمایی، باید طرح تفصیلی تصویب شود و پس از تصویب، دانشجو ملزم است طبق نقشه راه یعنی پروپوزال پایان نامه را جلو ببرد که در عین رعایت فصل بندی و سوالات و فرضیه های مصوب، نیز مطالبی که بنده در قسمت پایان نامه های سایت گفته ام، پایان نامه را به اتمام می رساند. سپس یکبار بنده از ابتدا تا آخر نسخه چاپ شده را، خط به خط مطالعه نموده و اصلاحاتی می خواهم. سپس پس از انجام اصلاحات و تایید بنده، به استاد مشاور داده می شود و پس از اینکه اشکالات استاد مشاور به اطلاع بنده رسید، توضیح می دهم که کدام اصلاحات پیشنهادی ایشان را انجام دهد و پس از تایید نهایی بنده، به قسمت پایان نامه ها فرستاده می شود تا برای داور بفرستند و برای دفاع.

بنابراین لازمه های یک دانشجو برای کار پایان نامه با اینجانب، داشتن توان علمی و نشاط علمی، خونسردی و مهارت کار با نرم افزارهای نور، سایت های نور مگز و نور لایب و گنجِ ایران داک و محیط ورد و روش تحقیق کاربردی به صورت نوشتن مقاله و پایان نامه است. برای رسیدن به مهارت اخیر باید زیاد مقاله و پایان نامه مطالعه کند. فصل ها به گونه ای تدوین شوند که هر فصل قابلیت تبدیل به یک مقاله را داشته باشد. بنابراین داشتن یک مقدمه  و نتیجه برای هر فصل مطلوب است. البته فصل اول معمولا کلیات است و تفاوتهایی با دیگر فصول دارد و معمولا نتیجه گیری نمی خواهد. برخی مواقع نیز مقدمه و پیشگفتاری برای تمام پایان نامه قبل از شروع فصول تهیه می شود که این نیز روش دیگری است و در اینصورت باز هم غالبا مقدمه ای کوتاه برای هر فصل می آورند.

ابتدا از لینک زیر استفاده نمایید و نکات مهمی که برای دانشجویان به صورت کلی و دانشجویانی که با بنده پایان نامه دارند به صورت خاص مفید است. نقطه نظرات بنده در این باره است.

http://s6.picofile.com/file/8386104518/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%A7%DB%8C.pdf.html

 

سپس در لینک می توانید فایل پی دی اف این موضوعات را دانلود نمایید. دقت نمایید باید موضوعات گفته شده با سیاست های کلان دانشگاه معارف اسلامی نیز پیوند بخورد تا تصویب آن زودتر و راحت تر باشد. مانند مرتبط بودن با انقلاب اسلامی، اندیشه های امامین انقلاب، شاخصه های دانشگاه یا دانشجو یا استاد یا محیط تراز اسلامی، مأموریت های نهاد رهبری دانشگاه ها، پاسخ به شبهه ای در سطح دانشجویان، حل یکی از مشکلات آموزش عالی، وحدت حوزه و دانشگاه، آراء متفکران معاصر اسلامی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری و آیت الله جوادی آملی، تنقیح یک نظریه درباب تقسیمات علوم از قرآن و حدیث و منشأیت قرآنی آن در راستای اسلامی شدن علوم.

 

http://s7.picofile.com/file/8380134376/%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D8%A7%D8%AA_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7_%D8%AD%D8%AC%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86_%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1_%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C.pdf.html


 

برخی از موضوعاتی نیز که جدید به نظرم رسیده و در فایل نیستند در اینجا جدا می گویم:

بررسی معارف پزشکی قرآن

شبهه شناسی داستان انبیا در قرآن (هر کدام یک پایان نامه- سلیمان علیه السلام اخذ و تصویب شده است و کس دیگری آن را نگیرد)

بررسی معارف محیط زیستی  قرآن و حدیث

بررسی معارف کیهان شناسی قرآن

بررسی معارف تاریخی و باستانی و جغرافیایی قرآن

بررسی مسأله آب در قرآن

بررسی کاربست سلاح کشتار جمعی از منظر قرآن و حدیث

بررسی تاریخی ادیان (آیین زرتشت، صابئی، یهود، نصاری و ...) در قرآن و حدیث (هر کدام یک پایان نامه)

بررسی مقدمات کتب حدیثی شیعه (امالی، اربعه، جوامع حدیثی متقدم و متأخر و ...)

بررسی مقدمات کتب تفسیر روایی شیعه (صافی- البرهان- نور الثقلین و ...)

بررسی وجوه اعجاز نوین قرآن

بررسی دیدگاه های  قرآن شناختی (علامه عسکری- سید جعفر مرتضی عاملی- آیت الله دکتر صادقی تهرانی- علامه فانی اصفهانی- سید عبدالاعلی سبزواری- دکتر علی صغیر- قپانچی- حیدر حب الله- شهید صدر- امام خمینی- فضل الله- مغنیه- سبحانی- بلاغی- شعرانی- حسن زاده آملی- جوادی آملی- مصباح یزدی- محمد باقر حجتی- معرفت- خویی- و ...) هر کدام یک پایان نامه یا هر کدام تطبیقی با شخص دیگر به صورت یک پایان نامه

بررسی تطبیقی دیدگاه شیخ علی کورانی و سید علی شهرستانی و محمدرضا حسینی جلالی درباره جمع و تدوین قرآن

بررسی دیدگاه های حدیث شناختی (علامه مجلسی- محدث نوری- شیخ حر عاملی- شیخ بهایی- علامه مجلسی اول- شیخ عباس قمی- سید بن طاووس- علامه حلی- شهید اول- شهید ثانی- شبر- طوسی- طبرسی- ابن ادریس- صاحب معالم- میرزای قمی- شیخ انصاری- میرزای نائینی- اقا ضیاء عراقی- آخوند خراسانی- خویی- امام خمینی- سید عبد الاعلی سبزواری- صاحب جواهر- کاشف الغطاء- وحید بهبهانی- شبیری زنجانی- و ....)هر کدام یک پایان نامه یا هر کدام تطبیقی با شخص دیگر به صورت یک پایان نامه

بررسی کمی و کیفی معرفت قرآن و معصومان (ع) به کتب مقدس شرایع سابقه

بررسی تطبیقی جهاد نفس بین دیدگاه صوفیه با قرآن و روایات

تبارشناسی علوم اسلامی مرتبط با قرآن و حدیث (کلان پروژه، مثل تبار شناسی علم رجال و درایه، تبارشناسی علوم قرآن، تبارشناسی علم قرائت و ...)

بررسی تنقیح روایات منقول از عامه توسط ائمه علیهم السلام

تحلیل مواجهه مکتب صدرایی با اسطوره پنداری گزاره های داستانی قرآن

بررسی دیدگاه های قرآنی و حدیثی علامه تستری در بهج الصباغه

بررسی اندیشه های تفسیری اصلاحگرایانه در تکوین انقلاب اسلامی

بررسی فرامنطقی بودن کشفی قرآن و منطقی بودن تبیین آن

بررسی نقدهای علامه طباطبایی در مقابل دیدگاه های رشید رضا (کلان پروژه در موضوعات مختلف مانند نبوت، قصص انبیاء، قصص قرآن، امامت و ولایت، معاد، و..)

بررسی دیدگاه های نوپدید تفسیری در جریانهای فکری معاصر (کلان پروژه در حوزه نومعتزلیان ایران و غیر ایران، قرآنیون ایران و مصر و تفسیر ادبی نوین ...)

آسیب شناسی جریانهای تفسیری (کلان پروژه در مکاتب مختلف تفسیری از اخبارگروی تا معتزلی و اشعری و علمی و ...)

تحریف معنایی در شأن نزول آیات نفاق و ولایت

از لینک زیر برای دانلود ویرایش نامه ادبی پایان نامه نویسی استفاده نمایید.

http://www.picofile.com/Panel?rnd=buptbkk%5B

نکاتی نیز درباره ایرانداک است که دانشجویان باید بدانند: 

معرفی ایرانداک و سامانه های مربوط به آن

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» (ایرانداک) بر پایه گاه‌شمار و همچنین نخستین سند در این زمینه، در یکم مهر ماه سال 1347 با نام فارسی «مرکز اسناد ایران» در برابر نام انگلیسی «Iranian Documentation Center» پایه‌گذاری شد.

ایرانداک از واحدهای تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و یکی از وظایف آن گردآوری و اشاعه پیشنهاده (پروپوزال) و پایان نامه های دفاع شده در داخل و خارج از کشور می باشد.

معرفی سامانه های ایرانداک

سامانه پیشینه
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از دیرباز مرکز دریافت نسخه‌ای از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است.
ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران کمک می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ویژه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های انجام شده در کشور آگاهی یابند و از کار دوباره پرهیز کنند و با منابع موجود درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند.

گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد.

برای کاربست این سامانه، پس از ثبت نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و پرداخت هجده هزار تومان برای هر جست‌وجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌، و تعطیل رسمی) دریافت کنید . کاربران ، خود نیز می‌توانند با جست‌و‌جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، پیشینه پژوهش خود را بررسی نمایند.

گفتنی است سفارش جستجوی پیشینه به ایرانداک و دریافت پاسخ رسمی از طرف آن به منزله سندی دال بر تکراری نبودن موضوع پیشنهادی می باشد.
آدرس سامانه پیشینه: https://pishineh.irandoc.ac.ir/Account/Register

:red_circle:سامانه ثبت و اشاعه پیشنهاده‌
(پروپوزال) و پارسا (پایان نامه - رساله)

آیین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها، پارساها (پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های تحصیلات تکمیلی) و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها (شماره 195929/و تاریخ 1395/9/6) از همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مراکز آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری خواسته است که فایل تمام‌متن این مدارک را در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت کنند. برای آسان‌سازی این فرایند، ایرانداک سامانه ملی ثبت پایان‌نامه‌، رساله، و پیشنهاده‌ را در اختیار دانشجویان گرامی قرار داده است.

دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده (پروپوزال)، به این سامانه مراجعه و اطلاعات پیشنهاده خود را ثبت و کد ره‌گیری دریافت می‌کنند. پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز پس از ثبت و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده پذیرش دانشگاه می‌شوند. دریافت کد ره‌گیری به‌‌منزله ثبت پارسا (پایان‌نامه یا رساله) در سامانه است و دانشجو باید آن را برای گام‌های بعدی به مؤسسه محل تحصیل اعلام کند. سپس دانشگاه وارد سامانه می‌شود و اطلاعات دانشجو را بررسی و اگر تأیید کند، در سامانه ثبت پایانی می‌شود.
آدرس ثبت پیشنهاده (پروپوزال) و پایان نامه (پارسا): https://sabt.irandoc.ac.ir/

پس از این گام‌ها، مدارک سازمان‌دهی و در چارچوب آیین‌نامه یاد شده در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به نشانی Ganj.irandoc.ac.ir در اختیار همگان گذارده می‌شود.

لازم بذکر است کد رهگیری سامانه پیشینه با عدد 1 شروع می شود و کدرهگیری سامانه پارسا با عدد 2 شروع می شود

برخی از مصادیق این سیاست گذاری در عکس های ذیل که حاصل پیشنهاد بنده است، تقدیم می شود. 

موضوعات پیشنهادی پایان نامه با رویکرد سیاستگذاری دانشگاه معارف

 

 

 

 

موضوعات پیشنهادی پایان نامه با رویکرد سیاستگذاری دانشگاه معارف

موضوعات پیشنهادی پایان نامه با رویکرد سیاستگذاری دانشگاه معارف

موضوعات پیشنهادی پایان نامه با رویکرد سیاستگذاری دانشگاه معارف

 

 

 




موضوع مطلب : ارشد, پایان نامه, دانشگاه, رساله, کامران اویسی, دکتری, دکتر, حجت الاسلام, استاد, حوزه, موضوعات, فوق لیسانس, نگارش, ایرانداک