سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
جمعه 90 اسفند 12 :: 1:57 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی
نسخه‌ای یک‌هزار و 500 ساله از انجیل پس از 12 سال اختفا در یک کلیسای ترکیه پیدا شده که در آن خبر ظهور پیامبر عظیم‌الشان اسلام(صلی الله علیه و آله) بعد از عیسی مسیح(علیه السلام) آمده است.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، یک نسخه نادر و قدیمی یک‌هزار و 500 ساله از انجیل به زبان آرامی در ترکیه پیدا شده است که در آن خبر ظهور پیامبر عظیم‌الشان اسلام بعد از آن حضرت آمده است.


این انجیل که بر اساس گفته‌های منابع خبری 12 سال پیش کشف شده اما در خفا نگهداری می‌شد، مورد توجه واتیکان قرار گرفته است و پاپ بندیکت شانزدهم خواستار بررسی این انجیل شده است.

«آرطغرول گونای» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرده است که بهای این انجیل 22 میلیون دلار آمریکاست و به دلیل آنکه در آن از زبان عیسی مسیح(علیه السلام) ظهور حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) آمده است، توسط کلیسای مسیحی ترکیه در خفا نگهداری می‌شده است.

وی افزوده است: آنچه که در این انجیل یک‌هزار و 500 ساله وجود دارد با آنچه در قرآن کریم آمده است تشابه زیادی دارد و در مضمون با عقاید اسلامی مطابق است.

در این انجیل مسیح(علیه السلام) بشر معرفی شده است و آمده است: «مسیح کاهنی را که از او درباره جانشینش سوال کرد خبرداد: محمد[صلی الله علیه و آله] اسم مبارک اوست، از سلاله اسماعیل پدر عرب من».

گونای در همین حال خبر از تقاضای رسمی پاپ برای بررسی این انجیل خبر داده و گفته است: این انجیل در سال 2000 در جزایر دریای مدیترانه متعلق به ترکیه یافت شده است و یابندگان آن نیز عده‌ای از یابندگان غیرقانونی آثار باستانی بوده‌اند که هم‌اکنون در دادگاه‌های ترکیه در حال محاکمه هستند.

در همین حال کشیش احسان ازبک از مسئولان مسیحی ترکیه گفت: این انجیل به دوران قدیس برنابا باز می‌گردد که در قرن 5 یا 6 میلادی نوشته شده است و این در حالی است که برنابا به قرن اول هجری برمی‌گردد و یکی از حواریون عیسی است.

اما «عمر فاروق» از اساتید دانشگاه‌های ترکیه گفت: بررسی علمی نشان خواهد داد که عمر حقیقی این انجیل چقدر خواهد بود و آیا آن را برنابا و یا پیروانش نوشته‌اند.



موضوع مطلب : مسیحیت, انجیل