سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
پنج شنبه 90 بهمن 27 :: 1:9 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

دردنامه ای از یک نویسنده خط انقلاب
تفاوت یک دانشمند و یک فوتبالیست چیست؟
ما در     زمانه ای زندگی می کنیم که یک دلقک سینما را سوپر استار می نامند، چند لات بازیکن     فوتبال را افتخار قلمداد می کنند و دانشجوی نخبه در خوابگاهی شبیه پادگان در بدترین شکل زندگی می کند


صدای شیعه: وبلاگ خط انقلاب نوشت:یک بازیکن فوتبال چه نفعی به حال مردم و کشور دارد؟ شوت کردن یک توپ فوتبال چه سودی به حال مردم دارد؟ بلندکردن یک وزنه، پرتاب توپ و کتک زدن افراد در ورزشهای رزمی مانند تکواندو و امثال اینها چه منفعتی دارند؟ اما می بینیم که همه جا نام این به اصطلاح قهرمانان می درخشد. روزنامه ها و مجلات و شبکه های تلویزیونی برای آنها کار می کنند. میلیاردها تومان پول به جیب آنها روانه می گردد.

اینک دانشجویان و تحصیل کرده های نخبه و درس خوانی را تصور کنید که تمام جوانی خود را در کلاس درس و آزمایشگاه و سالن های مطالعه صرف کرده اند و قرار است چرخ های صنعت کشور به دست آنها بچرخد. آنها کم ترین حقوق را دریافت می کنند، کسی عکس آنها را در مجلات چاپ نمی کند و کسی سراغ آنها نمی رود و آنها ترجیح می دهند با خارج شدن از کشور به جایی روند که برای زحمات و علم آنها ارزش قائلند.

یک مهندس را در نظر بگیرید که با حقوق 450 هزار تومان در ماه کار می کند. درآمد او نصف در آمد یک سبزی فروش است. به همین صورت پی خواهید برد که در آمد یک دانشمند کسری از درآمد یک ساندویچی است. کشوری که در آن به علم ارزش ندهند و بر سر آن زنند چگونه می تواند پله های ترقی را طی کند؟ ما در زمانه ای زندگی می کنیم که یک دلقک سینما را سوپر استار می نامند، چند لات بازیکن فوتبال را افتخار قلمداد می کنند و دانشجوی نخبه در خوابگاهی شبیه پادگان در بدترین شکل زندگی می کند  و چون کسی برای او تره هم خورد نمی کند مغزش را بر می دارد فرار می کند به دیار غرب و برای آنها کار می کند که البته اگر عشق به وطن در دل و سودای اهتزاز پرچم ایران در سر داشته باشد ، باز هم می ماند و می سازد.
منبع: خبرگزاری شبستان




موضوع مطلب : سینما, علما, فوتبال