سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
پنج شنبه 92 مرداد 3 :: 6:27 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

به طور مختصر:

در ایام حیض و نفاس: قضا دارد و کفاره ندارد.

در زنی که وضع حملش نزدیک است: برای حملش ضرر دارد: قضا دارد و برای هر روز هم یک مد طعام به فقیر داده شود.

در زنی که وضع حملش نزدیک است: برای خودش ضرر دارد: قضا دارد و  بنابر احتیاط واجب کفاره هم دارد یعنی برای هر یک روز یک مد طعام به فقیر دهد.

در زن شیرده: بچه شیر می دهد و شیرش کم است و روزه برای بچه ضرر دارد: قضا دارد و برای هر روز هم یک مد طعام به فقیر داده شود.

در زن شیرده: بچه شیر می دهد و شیرش کم است و روزه برای خودش ضرر دارد: قضا دارد و بنابر احتیاط واجب کفاره هم دارد یعنی برای هر یک روز یک مد طعام به فقیر دهد.

اگر کسی کفاره نداده باشد و چند سال برآن بگذرد چیزی به کفاره اضافه نمی شود.

(ر.ک: رساله های عملیه مراجع؛ آموزش فقه فلاح زاده ص 200- 203)




موضوع مطلب : احکام, فقه, مراجع, فلاح زاده, روزه, کفاره, قضا, بانوان, رساله
پنج شنبه 92 مرداد 3 :: 5:51 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

این تلاوت برای تقلید خوب است زیرا نسبتاً آموزشی است و در فضای استودیو اجرا شده است. امید است لذت ببرید. برای افرادی که در مراحل اولیه قرائت قرآن هستند توصیه می شود. ضمننا استاد از آیه 192 شعراء تلاوت کرده است.عبد الباسطعبدالباسط

http://uplod.ir/xxwcthop1fvk/shoara_192.mp3.htm




موضوع مطلب : قرآن, قرائت, دانلود, تلاوت, عبدالباسط, شعراء
چهارشنبه 92 مرداد 2 :: 12:49 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

تعاریف شرح الاسمی تعاریفی هستند که یک لفظ را بوسیله لفظ یا الفاظی دیگر معنا می کنند که معمولا بخاطر بیان معنای لغوی آن لفظ یا به خاطر بیان آسان تر از آن لفظ استفاده می شود.

فرقی نمی کند که لفظ بوسیله مساوی خود تعریف شود مثل الانسان حیوان ناطق یا به اعم از خود مثل الانسان حیوان یا به اخص خود مثل الانسان عاقل اما در تعاریف واقعی و حقیقی و ماهوی شروطی در منطق ذکر کرده اند مثل اجلی و روشن تر بودن تعریف از معرَّف و اطراد و انعکاس داشتن یعنی جامع افراد و مانع اغیار بودن و ...




موضوع مطلب : منطق, تعریف, شرح الاسم, تعریف لفظی, تعریف ماهوی, اصول
سه شنبه 92 مرداد 1 :: 5:32 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

این روزهای ماه مبارک رمضان برخی ارگان ها به نام عبادت و جشن و مهربانی و امثال آن در این ماه مبارک به بر پایی جشن سراسری در بوستان های مختلف یکی از کلانشهر ها پرداخته اند که سابقه این کار حدود سه سال یا بیشتر است. وقتی خود من برای یکی از برنامه ها جهت سخنرانی ده دقیقه ای دعوت شدم مجری مربوطه با سوال اینکه حاج آقا پرسپولیسی هستی یا ... خواست مردم را تحریک کند تا سخنان یک آخوند را گوش کنند. اما این سخنرانی بین دو برنامه تواشیح با آهنگ و  نقالی پر از داد و فریادی واقع شده بود و بسیار کمرنگ بود.

در این نوع مراسمات خواننده هایی  می آیند مثلا در وصف امام علی و امام رضا و امام زمان و خداو  عشق و .. می خوانند. معلوم نیست که چه تفکری پشت این برنامه هاست که خیال می کنند دارند مردم را به خدا نزدیکتر می کنند؟

آیا و اقعا بر آستان جانان می روند یا شیطان؟

این نوع اسلام اسلام ناب نیست بلکه اسلامی است که خود را با شرایط و خواسته های مردم منطبق می کند و قرائتی از اسلام ارائه می دهد که مردم دوست دارند ببینند و بشنوند. آیا  اسلامی که حجاب و خمس و زکات هم در آن واجب است ارائه می شود یا اسلامی که به هر قیمتی بخواهد خودش را برای مردمی که ماهواره دارند لوس کند تا شاید ماهواره نبینند؟

یک سری سخنران آخوند و غیره هم دعوت می کنند که حرف های ساده ای از برداشت های مثلا اسلامیشان ارائه دهند و نشان دهند که چقدر اسلام دین محبت و مهربانیو ساده ای سات. بله اسلام دین سهلی است اما همه ان که محبت نیست. این تفکر نشان از وام گیری از مسیحیت داد. اسلام بشارت و انذار را با هم دارد. خدا صفات جما ل و جلال را با هم دارد.

خدا هم ارحم الراحمین است هم قهار و جبار.

آیا نشان دادن مهربانی بیش از حد برای انسانی که خیلی در بند این چیزها نیست نشان دادن اسلام زیبا است یا اینکه طبق فرمایش امام رضا علیه السلام سعی کنیم تا زیبایی های کلام اهل بیت را به آنها بشناسانیم و خیلی خودمان را اذیت نکنیم زیرا کلام آنها نور است و با شنیدن محاسن کلام آنها خود به خود اگر فرد منصف باشد جذب می شود.

خلاصه هدف وسیله را توجیه نمی کند. این حرف ها فقط از روی دلسوزی بوده و  اینکه عده ای به نام اسلام نخواهند کارهای دیگری کنند. خداوند همه مارا و در اول بنده را از قید جهل برهاند و این میسر نیست مگر با تمسک به قرائتی که معصومین از دین دارند.

ان شاء الله خدا همه ما را هدایت فرماید.




موضوع مطلب : قرائت, دین, اسلام, امام رضا, رمضان
سه شنبه 92 مرداد 1 :: 5:14 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

طبق سنوات قبل در تابستان

از ساعت 16 تا 19

هر روز در مرکز قرآن و عترت

حرم حضرت

معصومه سلام الله علیها

کلاس های آموزش

 صوت و لحن و کارگاه تجوید

 استاد اویسی

دایر

می باشد

علاقه مندان به مرکز قرآن و عترت مراجعه فرمایند.




موضوع مطلب : اطلاعیه, حرم حضرت معصومه, قم, قرآن, مرکز قرآن و عترت, اویسی, استاد اویسی, کامران اویسی
<   1   2