سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
دوشنبه 90 تیر 27 :: 8:5 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

سلام اجاره خانه در قم گران شده. خودم مستاجرم .8میلیون 50 هزار تومان زیرزمین اجاره کردم در قم الان صاحب خانه

 میگه 8 میلیون 150 بده. تازه زنش  از ما خوشش نمی آید میگه مریضی اعصاب دارم یکی باشه با من در ارتباط باشه و بیاد

 خونم بره تمییز کنه و.....ما هم یه زن وشوهر ساکت که صدا از دیوار بلند نمیشه صاحب خونه یه آدم پر جمعیت. همیشه

 پول گاز 80 هزار میاد در زمستان در حالیکه ما یه بخاری داریم و یه اجاق گار که همیشه گشنه پلو داره. اینم یه ضرره.

تازه دو قثرتو نیمش هم باقیه میگه اگه بخواین شما هم اجازه دارین ا اجاره 150 هزارتومان بمونید. با اینکه زنم خوشش نمیاد.

حالا به مسولین بگو اجاره سه برابر شده می گهن نه بابا ما 9 درصد گران کردیم!

هر جا هم میرم قیمت اجاره 200 250 ....

رفتم یه شهرک دورتر بنام پردیسان مثل پردیس تهران که دوره.پیدا کردم. اماا راهش دوره.

 

خلاصه باید ساخت. راستی اگه خواستین بیاین قم مستاجر بشین آدرس میدم سر یزنین

قم بلوار جمهوری فلکه یزدانشهر15 خرداد کوچه یکم پلاک 52 منزل حسن زاده اسم صاحب خانه است.

خدا حافظ




موضوع مطلب : مستاجر, صاحب خانه, اگهی خانه اجاره ای, قم
یکشنبه 90 تیر 26 :: 12:14 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

دارم پایان نامه می نویسم. در رشته علوم قران وحدیث یکی از بزرگان معاصر که واقعاً پزوهشگر و محقق است و حرف برای گفتن دارد و یکی از حوزویانی است که در دانشگاه بیشتر مشهور است سید محمد علی ایازی است او حدود 179 مقاله علمی دارد که من پیدا کردم یعنی شاید بیشتر باشد چندین کتاب که من38 تا پیدا کردم، دارد. مثل فقه پزوهی قرآنی و التفسیر والمفسرون حیاتهم و منهجهم که خیلی کتاب زیباییی است و بسیاری کتب دیگر.اومتولد 1331 اهل خراسان رضوی است اما ظاهرا در قم سکونت دارند.

برای اشنایی بیشتر با او به صفحه محققان بنگرید:

http://ayazi.andishvaran.com/fa/ScholarMainpage.html?UserID=373




موضوع مطلب : سید محمد علی ایازی, تفسیر, علوم قرانی
چهارشنبه 90 تیر 22 :: 8:58 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

یه سوال دارم

اولا بچه اگه تا 5 یا 6 روز زردی نگیره آیا باز هم میگیره؟ یا اگه در کودکی نگیره در بزرگسالی میگیره؟

ثانیا ختنه چه زمانی بهتره منظورم در نوزادیه که هفته اول باشه یا در یه ماهگی یا....؟




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 19 :: 2:58 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

دیشب ساعت 12ونیم نصف شب خبر دادند که در بیمارستان فیروزابادی پسرم به دنیا آمد.اسمش را نمیدانم چی بذارم علی       محمدطه ..؟چیشنهاد بدید؟ من خیلی استرس دارم گفتم با شما درمیون بذارم چون خودم قم هستم اما خانواده در بیمارستان فیروزابادی شهر ری

مدیر وبلاگ هم به باباها اضافه شد!




موضوع مطلب :
جمعه 90 تیر 17 :: 6:38 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی
فرق بنای عقلا و دلیل عقل
فرق بنای عقلا و دلیل عقل

برای روشن شدن تفاوت بنای عقلا با دلیل عقل که گاه از آن به حکم عقل نیزنام برده می شود، (90)ناگزیربه ارایه ی تعریفی برای دلیل عقل می باشیم. در تعریف دلیل عقل گفته شده که آن عبارت از هر حکم و محصول عقل و یا به دیگرسخن هر قضیه ی عقلی که موجب اکتشاف و رسیدن به قاعده ی حقوقی و یاحکم شرعی شود. (91).


[176]

با توجه به تعریف ارایه شده برای دلیل عقل و آن چه پیش از این درباره ی بنای عقلا گفته شد می توان تفاوت های زیر را برای آن دو برشمرد:

1) بنای عقلا یک عملکرد است و حال آن که دلیل عقل تنها استنتاج عقل می باشد.

2) بنای عقلا به وسیله ی تکرار یک عمل معین ثابت می گردد که این خود یکی ازمهم ترین عناصر سامان دهنده ی آن به شمار می آید و حال آن که دلیل عقل درحصولش هیچ ارتباط و وابستگی به عمل و تکرار آن ندارد.

3) بنای عقلا اگر فطری نباشد مسبوق به مصلحت سنجی و رعایت آن است؛ امادلیل عقل که استنتاج عقل است، ممکن است از مصلحت سنجی مجرد بوده و با آن ارتباطی نداشته باشد. (92).

4) حکم عقل در مواردی که حکم آن جاری است، منوط به اطلاع و آگاهی برمصالح و مفاسد واقعی است؛ یعنی عقل با توجه به این که بر مصالح و مفاسد واقعی اطلاع دارد، می تواند در موارد مورد نظر حکم صادر کند و حال این که بنای عقلامنوط به آگاهی بر مصالح و مفاسد واقعی نیست. (93).


90) اصول الفقه، ج 1، ص 206.91) الفصول الغرویة فی الاصول الفقهیه، ج 2، ص 316؛ اصول الفقه، ج 2، ص 125؛ مکتب های حقوقی در حقوق اسلام، ص 124.92) مکتب های حقوقی در حقوق اسلام، ص 218؛ دانشنامه ی حقوقی، ج 2، ص 62 .93) الاصول العامة للفقه المقارن، ص 198.



موضوع مطلب : بنای عقلا
جمعه 90 تیر 17 :: 6:30 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

 

 

 

چکیده

این کتاب به طور کلی با موضوع دین، آورنده، تفسیر کننده و به اجرا گذارنده دین تنظیم شده است و در انتها به بحث انجام و معاد شناسی پرداخته است. مجموع کتاب شامل چهار فصل می شود.

?) راهنما شناسی : شامل مبادی نبوت ـ فلسفه آفرینش ـ توانایی های انسان ـ انتظار از دین ـ کمال دین ـ پیک های پروردگار ـ لوازم نبوت (وحی، عصمت، اعجاز) ـ اهداف انبیاء و ویژگیها، مخاطبان، جهت گیری، مستقبلین، موانع راه، عملکرد مخالفین و مواضع انبیاء و ختم نبوت را شامل می شود.

?) امام شناسی : شامل مناصب پیامبر (ص) و موضوع جانشینی ـ دلایل امامت ـ ادله امامت عامه ـ ادله امامت خاصه ـ شرایط امامت ـ وظایف و مسئولیت های امام.

?) حکومت دینی : شامل مبانی مشروعیت سیاسی ـ منشاء قانونگذاری ـ شکل حکومت ـ هدف از حکومت ـ نقش مردم.

?) معادشناسی : شامل انکار معاد ـ امکان معاد ـ ادله معاد ـ مراحل حیات اخروی: (?ـ مرگ ?ـ عالم برزخ ?ـ عالم قیامت)

 

مولف: محمد نصر اصفهانی

ناشر: انتشارات فرهنگ و مردم

سال نشر:




موضوع مطلب : معرفی کتاب, محمد نصر اصفهانی
پنج شنبه 90 تیر 16 :: 6:51 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

با سلام و عرض تبریک به مناسبت موالید شعبانیه

در مورد حجیت  احادیث  تفسیری 2 مبنا وجود دارد : مواقان  و مخالفان . مخالفان کسانی مثل علامه طباطبایی و شیخ مفید و طوسی و میرزا نائینی و آقا ضیاء عراقی و از موافقان امام خمینی و علامه معرفت و دکتر ناصح و مرحوم فاضل لنکرانی و مرحوم آیت الله خویی است. آیت الله سبحانی در مورد این بحث در کلیات علم رجال صحبت کرده که مفهوم آن موافقت ایشان است اما در کتاب منشور عقائد امامیه مخالفت کرده است؟ کسی می تواند سخنان ایشان را جمع عرفی یا تبرعی کند؟




موضوع مطلب : حجیت, احادیث تفسیری, حجیت احادیث تفسیری
چگونگی ارتباط دختران و پسران دانشجو» و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی
 
 
«چگونگی ارتباط دختران و پسران دانشجو» و پاسخ آیت الله مکارم  شیرازی  
 
 
 
 
   
 
 
    آیت الله العظمی مکارم شیرازی به دو سوال شرعی در مورد ارتباط دختران و پسران دانشجو در محیط های علمی پاسخ داد.
   
   
 
 
     

آیت الله العظمی مکارم شیرازی به دو سوال شرعی در مورد ارتباط دختران و پسران دانشجو در محیط های علمی پاسخ داد.

 

متن سوال ها که جمعی از دانشجویان مطرح کرد ه اند و پاسخ های این مرجع تقلید به این شرح است:

 

سوال: با فراهم بودن امکانات جهت تفکیک بین دختران و پسران دانشجو در کلاس ها، اردوها و سرویس های رفت و آمد، وظیفه مسئولان و دانشجویان چیست؟

 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: وظیفه مسئولان و دانشجویان این است از چنین کاری به طور قطع استقبال کنند و آن را وظیفه شرعی خود بدانند.

 

سوال: در صورت عدم ضرورت آیا جایز است دختران و پسران دانشجو در پروژه های علمی و پژوهشی مختلط باشند؟ در صورت وجود جنس مماثل آیا جایزه است دختر و پسر جهت گفت و گوی علمی و پژوهشی، فنی و کاربردی و ... مشترکا اقدام کنند؟

 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: قطعاً هرگاه ضرورتی ایجاب نکند، هر کدام با جنس خود مشکلات تحصیلی و علمی را حل کنند اولویت دارد و اگر بیم فسادی باشد حرام است.




موضوع مطلب : مکارم شیرازی, ارتباط دختر و پسر
افرایش قیمت "عمره مفرده " و حکایت به "تب " راضی شدن مردم
 
 
افرایش قیمت "عمره مفرده " و حکایت به "تب " راضی شدن مردم  
 
 
 
 
   
 
 
    اعلام خبر افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " برای بسیاری از مردم شوکه کننده و دردآور بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.
   
   
 
 
     

اعلام خبر افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " برای بسیاری از مردم شوکه کننده و دردآور بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.

 

به گزارش خبرنگار فارس، خبر بی صدا و عادی منعکس شد؛ احتمال «افزایش ??? هزار تومانی قیمت ثبت نام عمره مفرده و افرایش آن از ??? به ??? هزار تومان» که توسط وزیر ارشاد پس از پایان آخرین جلسه هیئت دولت اعلام شد.

 

تصمیم ناگهانی به افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " و افزایش آن از ??? به ??? هزار تومان، گویی برای مسئولان امر، عادی و روتین محسوب می شود و البته در ادامه، حتی نیازی به ارائه کوچکترین توضیحی در خصوص چرایی این تصمیم و علل افزایش ناگهانی قیمت نمی بینند و به راحتی از کنار آن می گذرند.

 

در این میان قطعا به دلیل خیل عظیم جمعیتی که مشتاقانه برای ثبت نام جدید عمره مفرده در سال جاری روزشماری می کنند، این خبر و تصمیم بسیار شوکه کننده بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.

 

اما باید از وزیر محترم ارشاد و سایر مسئولان سازمان حج و زیارت پرسید که افزایش یک باره قیمت ثبت نامی عمره مفرده از ??? هزار به ??? هزار تومان براساس کدام منطق، توجیه و ضرورتی اتخاذ شده و آیا واقعا در طول این مدت هزینه زائران در سفر عمره تا این حد برای سازمان حج و زیارت افزایش داشته که منجر به افزایش بیش از ?? درصدی هزینه ثبت نامی شده است.

 

برای پیگیری این موضوع، تماس های مکرری با رئیس سازمان حج و زیارت داشتیم تا کم و کیف یا میزان قطعیت این تصمیم و چرایی آن را جویا شویم اما اصرار و سماجت ما برای پاسخگویی رئیس سازمان حج در این خصوص، تنها با در بسته عدم پاسخگویی مواجه شد و در ادامه این مسئله را از کانال مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان حج پیگیر شدیم و در پاسخ تنها شنیدیم که "سازمان حج هنوز تصمیم قطعی در خصوص افزایش قیمت ثبت نام عمره مفرده به ??? هزار تومان نگرفته و این مسئله قطعیت نیافته است. "

 

اما با چنین پاسخی، این سؤال به ذهن خطور می کند که اگر واقعا سازمان حج و زیارت تصمیم به افزایش قیمت نگرفته، پس چطور وزیر ارشاد به عنوان مسئول مافوق رئیس سازمان حج ـ رئیس سازمان حج، معاون وزیر ارشاد محسوب می شود ـ با قطعیت تمام، خبر از افزایش قیمت ثبت نام عمره مفرده از ??? به ??? هزار تومان می دهد.

 

شاید بهترین کلام برای توضیح این جریان، این ضرب المثل معروف باشد که «به مرگ بگیر تا به تب راضی بشه»، این ضرب المثل گویاترین بیان برای رمزگشایی از این مسئله است؛ اما چطور؟

 

ابتدا وزیر ارشاد که در نزد افکار عمومی، چندان به عنوان مسئول تصمیم گیر در حوزه حج و عمره محسوب نمی شود به میدان فرستاده می شود تا "اصل خبر " از سوی وی اعلام شود؛ در ادامه مسئولان سازمان حج، "سیاست سکوت و انکار " را در پیش می گیرند تا در این بین تا حدی زهر تصمیم اتخاذ شده در بین افکار عمومی گرفته شود و در نهایت و با فرا رسیدن زمان قطعی ثبت نام عمره، همان افزایش قیمت اعلامی البته با درصدی هم تخفیف! (یا همان راضی شدن مردم به تب) اجرایی و اعمال شود.

 

در پایان باید گفت آیا اشتیاق وافر مردم متدین کشورمان برای به جای آوردن حج و عمره و ناچاری آنها از پذیرش قیمت های اعلامی باید اینگونه از سوی مسئولان پاسخ داده شود؟

 
 
   
   
 
 
      یادداشت : خبرگزارى فارس (www.farsnews.com



موضوع مطلب : افزایش قیمت عمره
چهارشنبه 90 تیر 15 :: 8:28 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی
آیت‌الله سبحانی پاسخ می‌دهد؛
«آیا حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است؟»
 
 
«آیا حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است؟»  
 
 
 
 
آیت الله العظمی جعفر سبحانی، سه راه برای تشخیص اینکه حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است یا خیر، ارائه کرد.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی، سه راه برای تشخیص اینکه حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است یا خیر، ارائه کرد.

این مرجع تقلید در دیدار مسئولان ستاد بزرگداشت حضرت ابوطالب (ع) با اشاره به شخصیت آن حضرت تصریح کرد: برای شناخت حقیقت چنین شخصیتی که آیا موحد بوده یا نه، سه راه وجود دارد و هر یک از این راه ها می تواند ما را به حقیقت شخصیتی ایشان رهنمون کند.

وی ادامه داد: توجه به آثار فرهنگی این فرد که از او باقی مانده یکی از راه های قضاوت درباره ایشان است؛ لذا باید این آثار را مطالعه کنیم.

سبحانی افزود: دیوان شعر حضرت ابوطالب (ع) گرچه تا حدی دست خورده ولی آن مقداری که ابن هشام در سیره خود نقل کرده، نشان می دهد در دل ایشان ایمان و اعتقاد به خدا وجود دارد ولی در ظاهر، کمتر بروز داده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مضمون اشعار ایشان بر خدا و توحید دلالت دارد و در دل او چراغ ایمان و معرفت روشن بوده است ولی نمایان نمی کرد تا جان پیامبر (ص) را حفظ کند.

وی درباره برخی خدشه های دروغین که به شخصیت حضرت ابوطالب (ع) وارد شده است، خاطرنشان کرد: اینکه برخی به توحید ایشان خدشه وارد کرده اند فقط به این دلیل است که ابوطالب پدر امیرالمومنین علی (ع) است و آنها از آنجا که نمی توانستند با علی (ع) مواجه شوند، به شخصیت پدر ایشان خدشه وارد کرده اند.

سبحانی یادآور شد: یکی دیگر از راه های بررسی شخصیت حضرت ابوطالب (ع) مشاهده اعمال ایشان است که می توان به راحتی نشانه های ایمان و اعتقاد به نبوت و توحید را در آن مشاهده کرد. آن حضرت با اینکه رئیس مکه محسوب می شد، با پیامبر (ص) سه سال محاصره شعب ابی طالب را تحمل کرد و حضرت رسول (ص) را مورد حمایت قرار داد.

بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: سومین راه شناخت شخصیت آن حضرت، سخنان فرزندانشان درباره پدر است. همه فرزندان و نوه های ایشان می گویند ابوطالب (ع) موحد بوده و امام صادق (ع) نیز در حدیثی می فرمایند مثل ابوطالب، مثل اصحاب کهف است که به ظاهر با کفار بودند ولی در دلشان نور توحید و خداشناسی بود.

خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)



موضوع مطلب : جعفر سبحانی, ابوطالب
<   1   2   3   >