به یاد دوست آخرین مطالب
آرشیو وبلاگ
پنج شنبه 90 بهمن 27 :: 12:25 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
موضوع مطلب : امام حسین, وهابیت پنج شنبه 90 بهمن 27 :: 12:22 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
آیت الله وحید خراسانی درخصوص رهبر انقلاب نظرات قابل تاملی دارند که بیان آن در ایام سفر آیت الله خامنه ای به شهر قم قابل توجه است.این درحالی است که جریان ضدانقلاب تلاش می کند نظرات آیت الله وحید را در مقابل رهبری نشان دهند.
این مطلب از سایت صدای شیعه نقل شده است. موضوع مطلب : وحید خراسانی, خامنه ای پنج شنبه 90 بهمن 27 :: 12:18 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
این خبر چندی پیش در سایتها آمده بود. دلسوزی آریالای قرائتی بر آیت الله وحید حفظه الله نیز تاثیر داشته که ایشان چهارشنبه ها تفسیر سوره یاسین را شروع کرده اند و صوت و متن آن در سایت ایشان قابل دریافت است. موضوع مطلب : وحید خراسانی, قرائتی, تفسیر قرآن دوشنبه 90 بهمن 24 :: 1:24 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
جریانهای حوزوی در آستانه انقلاب اسلامی ایرانحوزه علمیه قم از دیرباز محل شکل گیری دیدگاههای مختلف بوده است که با تحمل دیدگاههای همدیگر زمینه مناسبی را برای ترویج و تولید تفکرات اسلامی فراهم آورده است،در استانه انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 نیز دیدگاه واحدی درباره حرکتهای سیاسی در حوزه علمیه حاکم نیست در این نوشته مختصر سعی میشود به مهمترین دیدگاهها در سالهای منتهی به انقلاب اشاره شود.
در یک تقسیم بندی کلی سه مشی رفتار سیاسی را در آن سالها میتوان شمارش کرد: 1-علمای غیر سیاسی:گرایشی که از دخالت در سیاست پرهیز داشت وتنها در موارد بسیار خاصی به دلایلی برای پادرمیانی یا چیزی شبیه به آن،ممکن بود به نوعی حرکت سیاسی دست بزند،این جریان به نوعی تقدس گرا بود ،آنها معتقد بودندکه روحانیان باید به مسائل معنوی و تبلیغ دین بپردازند ،آیت الله سید احمد خوانساری که مقیم تهران بود این رویه را داشت،البته این جریان ممکن بود به روحانیان انقلابی و زندانی کمکمهایی کنند اما کمکهای آنها بیشتر خیرخواهانه بوده و براساس دیدگاههای سیاسی نبود.انجمن حجتیه نیز این روال را دنبال میکرد ،البته حضرت آیت الله خوانساری مشی تخریب نسبت به انقلابی ها نداشتند ،اما انجمن حجتیه بشدت طرفداران خود را از دخالت در امور سیاسی بازمیداشت و خود تا حدی روند نهضت را کند میکرد.
2-علمای میانه رو:این گرایش از روحانیون میانه رو بودند که در عین مخالفت با پهلوی و مظاهر فساد حاضر به ورود به یک مبارزه قهرآمیز نبودند آیات عظام محمدرضا گلپایگانی ،سیدمحمدکاظم شریعتمداری و سید شهاب الدین مرعشی نجفی از این جمله بودنددر مشهد نیز آیت الله میلانی چنین رویه ای را داشت برخی از ایشان خواستار سرنگونی نظام سلطنتی نبودند بلکه خواستار اجرای کامل قانون اساسی مشروطه بودند، و در مواقعی با رژیم ارتباطاتی داشتند،این گروه دغدغه نظام جانشین را داشتند و اینکه بتوانند بعد از حکومت پهلوی در اداره کشور موفق باشند مطمئن نبودند، در واقع میتوان گفت رویه استاد خود آیت الله بروجردی را دنبال میکردند که باید به رژیم تذکر داده و مجبور کرد بخشی از خواسته ها را اجرا کند.این گروه کمک کار انقلابیون بودند و در مواقع نیاز با انتشار اطلاعیه ،سخنرانی و ... تا حدی به انقلاب کمک کردند،والبته بعد از پیروزی انقلاب بعضی از ایشان به انقلاب پیوسته و از آن حمایت کردند. 3-روحانیان انقلابی:این گروه عمدتا از شاگردان امام خمینی ره بودند که پس از نبعید ایشان بمرور شبکه ای غیر رسمی را در کشور ایجاد کردند و نقش اساسی در پیروزی انقلاب ایفا کردند،این روحانیان هیچ گونه ارتباط و تماسی با رژیم نداشتند و معتقد بودند که باید رژیم سرنگون شود و میتوانند از عهده اداره کشور برآیندآنها آماده اداره کشور بودند،از منظر اندیشه ای نیز اینان به اسلام حداکثری معتقد بودن و اینکه اسلام برای اداره جامعه برنامه دارد. روحانیان انقلابی نیز بصورت کلان در سه بخش قابل تقسیم است: الف:روحانیان مبارز مقیم قم:این جماعت شماری از روحانیان بودند که بعنوان اساتید یا فضلای برجسته قم شناخته میشدند که بایکدیگر قرابت فکری داشتندو بعدها جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تشکیل دادند:حضرات آیات و حجج الاسلام:علی مشکینی،ابراهیم امینی ،حسینعلی منتظری،محمد علی گرامی،علی جنتی،احمد آذری قمی ،علی قدوسی،فاضل لنکرانی ،طاهری خرم ابادی،صانعی،محمدعلی شرعی،ربانی املشی،صادق خلخالی ،ابوالقاسم خزعلی ،حرم پناهی،جوادی آملی،بنی فضل،احمدی میانجی،مصباح یزدی،محمد مومن، محمد یزدی،انصاری شیرازی،حسین نوری همدانی،عبدارحیم ربانی شیرازی،مسلم ملکوتی و... ب:روحانیان مبارز تهران:این عده بعد از قیام پانزده خرداد به این نتیجه رسیدند که بدون کار تشکیلاتی نمیتوان در مبارزه موفق شد از اینرو با حمایت امام بمرور شکل گرفت از اعضای شاخص میتوان به اسامی ذیل اشاره کرد:شهید مطهری ،شهید بهشتی،شهید باهنر،شهیدمفتح،شهیدمحلاتی، مهدوی کنی،عمید زنجانی،موحدی کرمانی،ناطق نوری ،مهدی کروبی،موسوی خوئینی هاو... ج:روحانیان همرا امام در نجف:اینان از شاگردان امام بودند که بهمراه امام در دوره تبعید ایشان مقیم نجف شدند وامام را در این سالهای سخت همراهی میکردند:حضرات آیات و حجج الاسلام: سید مصطفی خمینی فرزندامام،فردوسی پور،سیدحمیدروحانی،سیدعلی اکبرمحتشمی پور،سیدمحموددعائی،محمدرضا ناصری،شهید محمد منتظری،سید رضا برقعی و.. د:علمای بلاد:برخی از علما نیز در شهرهای دیگر جزء روحانیان انقلابی بودند و مبارزه را دنبال میکردندبطور مثال میتوان در این زمینه حضرت آیت الله خامنه ای را نام برد که بیشترین فعالیت را در مشهد انجام میداد،و البته ارتباط ایشان با مبارزین تهران و قم نیز برقرار بود و معمولا در این مبارزات بین شبکه غیر رسمی روحانیت هماهنگی نسبی برقرار بود. چند نکته: عده ای از علما که پیش از انقلاب به هر دلیل روحیه انقلابی نداشتند بعد از انقلاب و باور آن همراه انقلاب شده و از آن حمایت کردند. این تقسیم بندی اشاره به سه جریان کلی بود که میتوان در کل کشور آن را تعمیم داده و مصادیق آن را یافت. در اشاره به اسمها منظور خاصی نهفته نیست و بیشتر از روی منابع به آنها اشاره شده است. برای مطالعه بیشتر میتوان به کتابهای خاطرات اکثر کسانی که اسم آنها برده شده است مراجعه کرد که خواندن آنها در آشنایی با تحولات انقلاب و تاریخ معاصر ایران خالی از لطف نخواهد بود. نوشته بالا صرف نقل است و به معنای تایید این سخنان نیست. برگرفته از وبلاگ موضوع مطلب : سیاسی, روحانیت, روحانیون شنبه 90 بهمن 22 :: 11:27 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
مطلب زیر از وبلاگ زیر گرفته شده:
اخلاق مجموعه ای از صفات روحی و باطنی انسان است و زمانی که صفت اسلامی را بر اخلاق می افزائیم در واقع مرزی را برای آن تعریف کرده ایم که محتوای آن با مرزبندی دیگر اخلاق که حاوی صفتهای دیگر است متفاوت می باشد.
هر انسانی در هر جامعه ای که زندگی می کند با توجه به نوع حرفه و شغل و ارتباطی که با مردم جامعه خود دارد بر حسب وظیفه حرفه ای که بر دوش دارد نوعی اخلاقیات را رعایت می کند که به آن اخلاق حرفه ای می گویند.
درهمین رابطه هنرمندان سینما نیز از این مقوله مستثنی نبوده و بایستی به مردم خود احترام گذاشته و مسئولیت خودرا در خصوص رعایت اخلاق حرفه ای رعایت نمایند. اما متاسفانه هر از چند گاهی دیده می شود که یکی از احالی سینما چهره واقعی و سخیف خود را نشان می دهد.
چطور می شود وقتی کارگردان سینما که خود را آدمی سخیف ، رکیک ، اهل توالت ، فحش و ناسزا می داند انتظار داشت که فیلمهای ارزشی بسازد.از کسی که خود را کم عقل ، سبک مغز و کم خرد می داند چه انتظاری می توان داشت . کسی خودش اقرار و افتخار می کند که به سینمای سخیف تعلق دارد چگونه اجازه داده می شود که فیلمها و سریالهایش در سیمای جمهوری اسلامی پخش شود. راستی اگر نمی توانید ارتباط خودتان را با این نوع هنرمندان قطع کنید پس برای خدا بیائید نام جمهوری اسلامی را از روی اداره عریض و طویل خود بردارید و تلویزیون ملی بگذارید. همین موضوع مطلب : هنرمند سخیف جمعه 90 بهمن 21 :: 2:9 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
دربرنامه هفت تاریخ 20/11/90 پنج شنبه شب، سید جواد هاشمی به عنوان کارگردان یک فیلم کودک دعوت شده بود و از سلحشور بدون اینکه از او نامی ببرد، گلایه کرد که چرا مذهبی ها از فیلم اصغرفرهادی که یک فیلم منطبق بر قرآن است و گرفتن جایزه اش افتخار است، خوشحال نمی شوند و بد اخلاقی می کنند. پیشنهاد: هفته وحدته، بیاییم همه اقشار با هم وحدت کنند هرچند اختلاف سلیقه داریم. خصوصا وحدت فرهنگی. کاش سند بیست ساله فرهنگی کشورمان آماده بود و به همه داده می شد. موضوع مطلب : سلحشور, برنامه هفت, سینما, جدایی نادر و سیمین, سید جواد هاشمی پنج شنبه 90 بهمن 20 :: 4:1 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
به نقل از سایتhttp://babolsiren.blogfa.com/post-264.aspx
کارگردان سریال حضرت یوسف گفت: جایزه گرفتن جدایی نادر از سیمین را برای ایران افتخار نمی دانم و معتقدم فرهادی یک فیلم متضاد با اعتقادات مردم وفرهنگ ایرانی ساخته است. اصغر فرهادی در کنار آنجلینا جولی ، برادران داردن و پدرو آلمودوار فرج الله سلحشور درباره جایزه گرفتن فیلم جدایی نادر از سیمین در گلدن گلوب اظهار داشت: جدایی نادر از سیمین یک فیلم در ضدیت اعتقادات مردم وتوهین به فرهنگ وخانواده در ایران است و برای همین نمیتوان گفت این فیلم برای ایران وما افتخار آورده است. وی ادامه داد: مثلا اگر کسی دزد خوبی باشد وبانکی را بزند وبعد به او جایزه بهترین دزد را بدهند ویا اگر دکتری متخصص تولید قرص های روانگردان باشد وجایزه بگیرد آیا واقعا باید به آنها افتخار کرد؟ جدایی نادر از سیمین هم چنین نقشی را در گلدن کلوب ایفا کرد وبرای ما پیرو رهبری ها کسب این جایزه هیچ افتخاری ندارد. سلحشور در پاسخ به این موضوع که این فیلم را خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره ها فرستاده اند پاسخ داد: مسئولان وزارت ارشاد به ایران وفرهنگ ایران خیانت کردند وبه نظر من رسانه ملی کار درستی انجام داد که این موضوع را پوشش خبری نداد.فراموش نکنیم که رهبری می گویند که به جایزه هایی که در خارج به ما داده می شود دلخوش نباشید ، اما اگر معیار ما مردم ، هنرمندان ویکسری جریان ساز هستند که موضوع فرق می کند و در اینصورت باید 26دی ماه را هر سال جشن بگیریم. وی افزود: جدایی نادر از سیمین به همراه تایید کنندگان آن برای ارسالش به اسکار به کشور واسلام خیانت کرده اند و به نظر من وتمام ولایتمداران جایزه گلدن کلوب جدایی نادراز سیمین هیچ افتخاری برای کشور وملت ما نیست بلکه یک خیانت بزرگ در حق ملت است.
عکس دست دادن اصغر فرهادی با آنجلینا جولیموضوع مطلب : اصغر فرهادی, آنجلینا جولی, گلدن کلوپ, سلحشور چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 4:57 عصر :: نویسنده : کامران اویسی
مطلبی از وبلاگ طلبه بی تعارف: بسم الله الرحمن الرحیم در مطلب قبل که قسمت اول همین عنوان به بررسی برخی از انحرافات صدا و سیما پرداخته شد و این انحرافات از نظر کلام وحی و ائمه معصومین علیهم السلام و سنجیده شد که از ان جمله از انحرافات ترویج موسیقی های حرام ،ترویج بی حجابی و بد حجابی و بی حیائی بود . - توهین و تمسخر و استهزاء افراد و اقوام - نمایش و ترویج رقص و غناء وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشْترَِى لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیرِْ عِلْمٍ وَ یَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُوْلَئکَ لهَُمْ عَذَابٌ مُّهِین ( سوره مبارکه لقمان آیه 31 ) کلمه ى «لهو»، به معناى چیزى است که انسان را از هدف مهم بازدارد . گذشته از اینها رقص شایسته یک انسان متشخص و مومن و با غیرت نیست و با کرامت انسانی سازگاری ندارد، تصور کنید مرد مومنی در میان زنان و مردان سبک سری کند و برقصد ! آیا این فرد قابل اعتماد خواهد بود ؟ شما حاضرید پشت سر او نماز بخوانید ؟ من که حاضر نیستم . علاوه بر اینکه رقص و غنا از محضر اهل بیت به دور بوده بلکه صفات دشمنان اهل بیت بوده که به تماشای رقص و آواز خوانی کنیزکان و غلامان خود می نشستند و شراب می نوشیدند . چیزی که بیشتر موجب قبح رقص است ملزومات آن است . موسیقی مطرب و حرام همیشه همراه رقص است و شاید رقص همیشه همراه موسیقی است ، بگذریم از شرب خمر و روابط و نگاه های شومی که رقصبه دنبال خود می کشد . ( فرقی بین رقص محلی با رقصهای دیگر نیست ) ما شاهد رقص مردان و کودکان در فیلم ها و سریالهای مختلف تلوزیونی هستیم ، حتی گاه کار به جایی می رسد که چندین مجری در برنامه زنده تلوزیونی دسته جمعی می رقصند و آقای شهریاری خوش رقصی می کند ، اما با کدام مجوز ؟ ( جهت دریافت فیلم رقص مجریان شبکه تهران کلیک کنید ) حال با این وجود آیا سزاوار است صدا و سیما به نمایش رقص بپردازد و آن را قسمتی جدا نشدنی از شادی ها و خوشی های مردم جلوه دهد ؟ موضوع مطلب : طلبه بی تعارف دوشنبه 90 بهمن 17 :: 2:44 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
با توجه به مبحثی که از آن استاد مذکور آوردیم که عصمت پیامبر و دیگرائمه را به نوعی قبول نداشت، پیش مقاله ای که قبلاً نوشته ام را پیوست می کنم، تا استفاده معنوی برید. ابتدا برای ظهور امام غریبمان دعا کنیم و سپس از خدا هدایت شدن و در مسیر هدایت ماندن را بخواهیم و سعی کنیم افکار ناب شیعه را گسترش دهیم نه هر نظری که یک فرد چه از روی جهل و چه از روی عمد به شیعه نسبت می دهد. http://s1.picofile.com/file/7283923973/%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86vhn.rar.html موضوع مطلب : سهو پیامبر دوشنبه 90 بهمن 17 :: 2:23 صبح :: نویسنده : کامران اویسی
موضوع مطلب : مجتبی تهرانی پیوندها لوگو آمار وبلاگ
|
||||||