سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
سه شنبه 90 خرداد 24 :: 10:42 صبح ::  نویسنده : کامران اویسی

انتشار مجموعه آثار آیت الله حسینی نجومی


موسسه بوستان کتاب مجموعه آثار 25 شخصیت فرهیخته از اندیشوران و استادات حوزه و دانشگاه را منتشر کرده که یکی از این بزرگان، مرحوم آیت الله سید مرتضی حسینی نجومی کرمانشاهی است.
منبع خبر: www.ibna.ir


به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، آیت الله نجومی از فقیهان و مفسران معروفی بود که علاوه بر علوم منقول و معقول، نامی آشنا در پهنه علم و هنر داشت، شخصیتی کم نظیر که در فنون خط، نقاشی، تذهیب، تشعیر و ثلث نویسی سرآمد بود.
 
وی علوم اسلامی را در نجف اشرف و از محضر آیات عظام سید محسن حکیم، سید عبدالاعلی موسوی سبزواری و میرزا باقر زنجانی فرا گرفت و به درجه اجتهاد نائل شد و بعد از سال ها تحصیل و تهذیب به زادگاه خویش بازگشت و به تدریس، تالیف و خدمات فراوان دینی و علمی پرداخت. وی که یادگار خاندان چهارصد ساله نجومی و آل آقا خاندان وحید بهبهانی است، سال 1380 به عنوان یکی از چهره های ماندگار برگزیده شد.
 
از جمله کتاب هایی که موسسه بوستان کتاب از این عالم دینی منتشر کرده است، می توان «فیض قلم»، «مونس جان؛ تفسیر سوره یونس»، «نسیم ایمان؛ تفسیر سوره مومنون»، «شمیم کنعان؛ تفسیر سوره یوسف»، «منزل مقصود؛ تفسیر سوره هود»، «آیات سبحانی؛ تفسیر سوره رعد» و «المومن؛ تفسیر سوره مومن» را نام برد.
 
همچنین کتاب «کیمیای هستی» زندگی نامه خودنوشت اوست که به بررسی زندگی، خاندان، دوران طلبگی، ازدواج و هنر در زندگی این اندیشمند مسلمان اختصاص دارد.




موضوع مطلب : نجومی حسینی, بوستان کتاب