سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
چهارشنبه 99 بهمن 1 :: 4:27 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

در آستانه شهادت مظلومانه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، مراسم سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر اویسی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی، در روز شنبه 27 دی 99 در سالن شهید سپهبد سلیمانی برگزار شد.

دکتر کامران اویسی

 
دکتر اویسی یکی از فضائل حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را دفاع از ولایت ذکر کرد و در این‌باره گفت: حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) در دفاع از ولایت و امامت آنچنان عمل نمود که می توان ایشان را اولین و بهترین الگوی مدافع حریم ولایت محسوب نمود. حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در این راه، جسم شریفشان مجروح گردید و فدک که جزء دارایی‌های ایشان بود غصب شد. این بانوی بزرگوار برای دفاع از ولی زمان خود لحظه‌ای آرام نگرفت و در این مسیر از آبروی خود مایه گذاشت. ایشان به مدت چهل شب سوار بر مرکب می‌شد و همراه با علی (علیه‌السلام) و حسنین به درب خانه انصار و مهاجرین می‌رفت و جریان غدیر را به آنان یادآوری می‌کرد و از آنان دعوت می‌کرد تا به یاری خلیفه مسلمانان امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) بپا خیزند. یکی از صحابی که حضرت به درب منزل ایشان رفت، معاذ بن جبل است. معاذ بعد از سخنان حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با وی از یاری علی (علیه‌السلام) خودداری می‌کند که مغضوب حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) قرار می‌گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه یکی دیگر از فضائل ایشان را خلقت او در مرتبه نوری دانست و بیان داشت؛ در حدیث آمده است: «اعلم یا ابا الحسن ان اللّه تعالى خلق نوری، و کان یسبح اللّه جل جلاله ثم اودعه شجره من شجر الجنه فاضاءت، فلما دخل ابی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) الى الجنه اوحى اللّه تعالى إلیه الهاما ان اقتطف الثمره من تلک الشجره و ادرها فی لهواتک ففعل، فاودعنی اللّه تعالى صلب ابی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ثم اودعنی خدیجه بنت خویلد (علیه‌السلام) فوضعتنی و انا من ذلک النور، اعلم ما کان و ما یکون و ما لم یکن یا أبا الحسن المؤمن ینظر بنور اللّه تعالى». (عیون المعجزات، ص 54). یعنی خدا نور مرا خلق کرد و بعد به صورت درختی درآمد و میوه آن درخت را پدرم در بهشت خورد و من به صلب او منتقل شدم .

 

دکتر کامران اویسی
دکتر اویسی در فراز پایانی سخنان خود گفت: جایگاه صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) به‌گونه‌ای است که پیامبر در برخی از روایات تاکید ویژه ای نسبت به ایشان داشت و از او با عنوان زهره تعبیر می‌کند: «فَقَالَ هَؤُلَاءِ وَ فَاطِمَهُ وَ هِیَ الزُّهَرَهُ عِتْرَتِی وَ أَهْلُ بَیْتِی هُمْ مَعَ الْقُرْآنِ لَا یَفْتَرِقَانِ حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض»‏. (بحار الأنوار، ج ‏24، ص 76)

به نقل از سایت دانشگه معارف اسلامی




موضوع مطلب : معارف, حضرت زهرا, سخنرانی, کامران اویسی, دکتر, حجت الاسلام, دانگشاه