سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
سه شنبه 99 شهریور 11 :: 5:55 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

بسیار از بنده می پرسند که چگونه در مقطع دکتری قبول شویم؟ پاسخ این است:

1- معدل هرچه بالاتر بهتر

2- نمره پایان نامه خیلی مهم است و بهتر است با درجه عالی یعنی 19 به بالا باشد.

3- مقاله علمی پژوهشی داشته باشید، هر چه بیشتر بهتر سپس مقاله علمی ترویجی و سپس مقاله علمی تخصصی که همه چاپ شده باشند یا نهایتاً اکسپت داشته باشند و در صورت اکسپت و گواهی پذیرش، متن آن را بدان الحاق کنید تا در روز مصاحبه ارزیابان بتوانند ملاحظه کنند.

4- در صورت امکان- در حال حاضر بسیار بعید و سخت است- در دانشگاه و حتی حوزه علمیه تدریس داشته باشید و اگر دروس رسمی به شما نمی دهند، دروس غیر رسمی مثل قرآن و ... را تدریس کرده باشید. اثبات آشنایی شما با امر تدریس چه در آموزش عالی و چه در آموزش و پرورش و ارگان های دیگر مهم است. پس باید گواهی داشته باشید.

5- کتاب چاپ شده خیلی مهم است حتی اگر رمان و داستان باشد. مهم اثبات قدرت نویسندگی شماست اما اگر کتاب علمی باشد بهتر است.

6- فعالیت فرهنگی و تعاملات اجتماعی در خصوص امور فرهنگی را با مدرک اثبات کنید مثل کارهای جهادی، بسیجی، هیاتی و مسجدی و کانون و ...

7- آمادگی علمی خوبی برای پاسخگویی به سوالات روز مصاحبه مثل متن خوانی عربی و تجزیه و ترکیب آن (غالباً تفسیر مجمع البیان و المیزان)، برخی خطبه های مهم نهج البلاغه و نام آنها و اینکه درباره چیست مثل قاصعه و شقشقیه و برخی عبارات معروف نهج البلاغه و شبهات آن مثل نواقص العقول بودن زنان. شبهات قرآنی و علوم قرآن، مباحث ابتدایی علوم حدیث مثل انواع چهارگانه حدیث، کتب اربعه شیعه، صحاح سته اهل تسنن و نام مولفان آنان به ترتیب تاریخ. نام چند تفسیر شیعی و سنی به همراه مولف آن و روش و گرایش تفسیری هریک، برخی اصطلاحات حدیثی مثل مرفوع و موقوف و مقطوع و مرسل و معلق و صحیح و ضعیف نزد قدما و متاخران، اصحاب اجماع و ... برخی سوالات نیز بر اساس جواب قبلی شما به سوال قبلی طرح می شود.




موضوع مطلب : معارف, علوم قرآن و حدیث, دانشگاه, منابع, الهیات, دکتری, استاد, دانشجو, کامراتن اویسی, مقطع, پذیرش, قبولی, مدرسی