سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
چهارشنبه 89 دی 1 :: 10:46 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی

اشکال آیت الله وحید خراسانی به اعتقادات مسیحیت


حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: از نظر عقلی روشن است که هر فطرتی در هر انسانی از جهل گریزان و به علم مشتاق است.

منبع خبر: rasanews.ir


آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که هر هفته چهارشنبه ها در مسجد اعظم قم برگزار می شود با اشاره به فرازهایی از تورات و انجیل فعلی گفت: مسیحیت و یهودیت چاره ای ندارند جز اینکه به آن چه که در این کتب است ایمان داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: به حکم انجیل هر آنچه در کتاب تورات، کلمه به کلمه و حرف به حرف وجود دارد مورد امضای مسیح انجیل است و آنچه در انجیل است نیز اینگونه است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: در تورات است که خدا از خلقت انسان پشیمان شد، پشیمانی نتیجه جهل است، ندامت در موردی است که سائل عاقبت کار را نداند و کاری کند که امید و غرض او نقض شود در این جا مفهوم ندامت و پشیمانی مصداق پنقص اعضای بدن نقص پوست است اما جهل، نقص مغز و لُب و حقیقت است.
 
آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: این نکته از نظر عقلی روشن است که هر فطرتی در هر انسانی از جهل گریزان و به علم مشتاق است، شخص جاهل در عین حال که می داند جاهل است اما اگر به او جاهل بگویند متاثر می شود، این فطرت بشریت است.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: آن خدایی که انسان را خلق کرده و مفطور کرده این خلق را بر طلب علم و گریز از جهل، حال خود او بشود جاهل ؟ پاپ اگر عرضه دارد جواب این کلمات را بدهد.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: با این مقدمات از تورات و انجیل خدا می شود جاهل، این است ذلالت تمام ممالک متمدن روی زمین، هر کس در آیین یهود و نصارا است نتیجه اعتقاد او این است.
 
آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: پاپ در منجلاب کفر، جهل و شرک غوطه ور است و تمام آنها نیز در این چاله دست و پا می زنند، این متن تورات و این هم ما یترتب علیه.یدا می کند، وقتی جاهل شد قهرا می شود ناقص.
 
آیت الله وحید خراسانی افزود: نقص هم مراتبی دارد یک بار نقص عضو است و یکبار هم نقص در علم.
 
وی بیان داشت:




موضوع مطلب : وحید خراسانی, مسیحیت