سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
افرایش قیمت "عمره مفرده " و حکایت به "تب " راضی شدن مردم
 
 
افرایش قیمت "عمره مفرده " و حکایت به "تب " راضی شدن مردم  
 
 
 
 
   
 
 
    اعلام خبر افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " برای بسیاری از مردم شوکه کننده و دردآور بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.
   
   
 
 
     

اعلام خبر افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " برای بسیاری از مردم شوکه کننده و دردآور بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.

 

به گزارش خبرنگار فارس، خبر بی صدا و عادی منعکس شد؛ احتمال «افزایش ??? هزار تومانی قیمت ثبت نام عمره مفرده و افرایش آن از ??? به ??? هزار تومان» که توسط وزیر ارشاد پس از پایان آخرین جلسه هیئت دولت اعلام شد.

 

تصمیم ناگهانی به افزایش بیش از ?? درصدی قیمت ثبت نام "عمره مفرده " و افزایش آن از ??? به ??? هزار تومان، گویی برای مسئولان امر، عادی و روتین محسوب می شود و البته در ادامه، حتی نیازی به ارائه کوچکترین توضیحی در خصوص چرایی این تصمیم و علل افزایش ناگهانی قیمت نمی بینند و به راحتی از کنار آن می گذرند.

 

در این میان قطعا به دلیل خیل عظیم جمعیتی که مشتاقانه برای ثبت نام جدید عمره مفرده در سال جاری روزشماری می کنند، این خبر و تصمیم بسیار شوکه کننده بود و البته برای برخی نیز در حکم آب پاکی ریختن بر خیال و آرزوی تشرف به سرزمین وحی و به جای آوردن عمره مفرده.

 

اما باید از وزیر محترم ارشاد و سایر مسئولان سازمان حج و زیارت پرسید که افزایش یک باره قیمت ثبت نامی عمره مفرده از ??? هزار به ??? هزار تومان براساس کدام منطق، توجیه و ضرورتی اتخاذ شده و آیا واقعا در طول این مدت هزینه زائران در سفر عمره تا این حد برای سازمان حج و زیارت افزایش داشته که منجر به افزایش بیش از ?? درصدی هزینه ثبت نامی شده است.

 

برای پیگیری این موضوع، تماس های مکرری با رئیس سازمان حج و زیارت داشتیم تا کم و کیف یا میزان قطعیت این تصمیم و چرایی آن را جویا شویم اما اصرار و سماجت ما برای پاسخگویی رئیس سازمان حج در این خصوص، تنها با در بسته عدم پاسخگویی مواجه شد و در ادامه این مسئله را از کانال مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان حج پیگیر شدیم و در پاسخ تنها شنیدیم که "سازمان حج هنوز تصمیم قطعی در خصوص افزایش قیمت ثبت نام عمره مفرده به ??? هزار تومان نگرفته و این مسئله قطعیت نیافته است. "

 

اما با چنین پاسخی، این سؤال به ذهن خطور می کند که اگر واقعا سازمان حج و زیارت تصمیم به افزایش قیمت نگرفته، پس چطور وزیر ارشاد به عنوان مسئول مافوق رئیس سازمان حج ـ رئیس سازمان حج، معاون وزیر ارشاد محسوب می شود ـ با قطعیت تمام، خبر از افزایش قیمت ثبت نام عمره مفرده از ??? به ??? هزار تومان می دهد.

 

شاید بهترین کلام برای توضیح این جریان، این ضرب المثل معروف باشد که «به مرگ بگیر تا به تب راضی بشه»، این ضرب المثل گویاترین بیان برای رمزگشایی از این مسئله است؛ اما چطور؟

 

ابتدا وزیر ارشاد که در نزد افکار عمومی، چندان به عنوان مسئول تصمیم گیر در حوزه حج و عمره محسوب نمی شود به میدان فرستاده می شود تا "اصل خبر " از سوی وی اعلام شود؛ در ادامه مسئولان سازمان حج، "سیاست سکوت و انکار " را در پیش می گیرند تا در این بین تا حدی زهر تصمیم اتخاذ شده در بین افکار عمومی گرفته شود و در نهایت و با فرا رسیدن زمان قطعی ثبت نام عمره، همان افزایش قیمت اعلامی البته با درصدی هم تخفیف! (یا همان راضی شدن مردم به تب) اجرایی و اعمال شود.

 

در پایان باید گفت آیا اشتیاق وافر مردم متدین کشورمان برای به جای آوردن حج و عمره و ناچاری آنها از پذیرش قیمت های اعلامی باید اینگونه از سوی مسئولان پاسخ داده شود؟

 
 
   
   
 
 
      یادداشت : خبرگزارى فارس (www.farsnews.com



موضوع مطلب : افزایش قیمت عمره