سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به یاد دوست
درباره وبلاگ


کاش بنده خدا باشم.
چهارشنبه 90 تیر 15 :: 8:28 عصر ::  نویسنده : کامران اویسی
آیت‌الله سبحانی پاسخ می‌دهد؛
«آیا حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است؟»
 
 
«آیا حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است؟»  
 
 
 
 
آیت الله العظمی جعفر سبحانی، سه راه برای تشخیص اینکه حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است یا خیر، ارائه کرد.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی، سه راه برای تشخیص اینکه حضرت ابوطالب (ع) موحد بوده است یا خیر، ارائه کرد.

این مرجع تقلید در دیدار مسئولان ستاد بزرگداشت حضرت ابوطالب (ع) با اشاره به شخصیت آن حضرت تصریح کرد: برای شناخت حقیقت چنین شخصیتی که آیا موحد بوده یا نه، سه راه وجود دارد و هر یک از این راه ها می تواند ما را به حقیقت شخصیتی ایشان رهنمون کند.

وی ادامه داد: توجه به آثار فرهنگی این فرد که از او باقی مانده یکی از راه های قضاوت درباره ایشان است؛ لذا باید این آثار را مطالعه کنیم.

سبحانی افزود: دیوان شعر حضرت ابوطالب (ع) گرچه تا حدی دست خورده ولی آن مقداری که ابن هشام در سیره خود نقل کرده، نشان می دهد در دل ایشان ایمان و اعتقاد به خدا وجود دارد ولی در ظاهر، کمتر بروز داده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مضمون اشعار ایشان بر خدا و توحید دلالت دارد و در دل او چراغ ایمان و معرفت روشن بوده است ولی نمایان نمی کرد تا جان پیامبر (ص) را حفظ کند.

وی درباره برخی خدشه های دروغین که به شخصیت حضرت ابوطالب (ع) وارد شده است، خاطرنشان کرد: اینکه برخی به توحید ایشان خدشه وارد کرده اند فقط به این دلیل است که ابوطالب پدر امیرالمومنین علی (ع) است و آنها از آنجا که نمی توانستند با علی (ع) مواجه شوند، به شخصیت پدر ایشان خدشه وارد کرده اند.

سبحانی یادآور شد: یکی دیگر از راه های بررسی شخصیت حضرت ابوطالب (ع) مشاهده اعمال ایشان است که می توان به راحتی نشانه های ایمان و اعتقاد به نبوت و توحید را در آن مشاهده کرد. آن حضرت با اینکه رئیس مکه محسوب می شد، با پیامبر (ص) سه سال محاصره شعب ابی طالب را تحمل کرد و حضرت رسول (ص) را مورد حمایت قرار داد.

بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: سومین راه شناخت شخصیت آن حضرت، سخنان فرزندانشان درباره پدر است. همه فرزندان و نوه های ایشان می گویند ابوطالب (ع) موحد بوده و امام صادق (ع) نیز در حدیثی می فرمایند مثل ابوطالب، مثل اصحاب کهف است که به ظاهر با کفار بودند ولی در دلشان نور توحید و خداشناسی بود.

خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)



موضوع مطلب : جعفر سبحانی, ابوطالب